استراتژیست یادگیری و مدیر قدیمی دانشگاه، جیسون وینگارد، استدلال می‌کند که کالج‌های ایالات متحده نمی‌توانند همگام با چشم‌انداز مهارت‌هایی که به سرعت در حال تکامل هستند، همگام شوند. کارفرمایان به دنبال راه‌حل‌های آموزشی نوآورانه هستند تا کارگران را سریع‌تر نگه دارند، زیرا ارزش مدارک دانشگاهی سنتی مبتنی بر بازار با کاهش شدید مواجه است. وینگارد تاریخچه آموزش عالی را پوشش می‌دهد، تغییرات تکتونیکی اخیر در چشم‌انداز آموزشی را تشریح می‌کند و مدل‌های یادگیری جایگزین در حال ظهور را نشان می‌دهد.

نکات اساسی

  • برای بیش از هفت دهه، مدرک دانشگاهی به زندگی طبقه متوسط کمک می کرد.
  • ارزش مدارک دانشگاهی مبتنی بر بازار در حدود سال 2010 به اوج خود رسید.
  • مدرک چهار ساله دیگر فرصت های شغلی را برای بسیاری از کارگران تضمین نمی کند.
  • گزینه های جایگزین برای مدرک دانشگاهی شروع به جلب توجه کرده اند.
  • شرکت‌ها و فن‌آوری‌های جدید به دانشگاه‌ها کمک می‌کنند تا خدمات آموزشی خود را گسترش دهند و دموکراتیزه کنند.
  • سازمان‌های یادگیری نوآور در حال کار با کارفرمایان برای رفع شکاف‌های مهارتی هستند.
  • هدف برخی از ارائه دهندگان آموزش برهم زدن آموزش سنتی بزرگسالان است.
  • راه حل های دیگر به دنبال پر کردن شکاف بین مدل های یادگیری سنتی و جایگزین هستند.
  • کارفرمایان و مربیان باید آموزش و استخدام مبتنی بر مهارت را تسریع بخشند.

چکیده کتاب


برای بیش از هفت دهه، مدرک دانشگاهی به زندگی طبقه متوسط کمک می کرد.

قبل از جنگ جهانی دوم، تحصیلات دانشگاهی عمدتاً آموزش مذهبی را برای مردان ثروتمند سفیدپوست فراهم می کرد. با تغییر اقتصاد از کارخانه ها و کارهای فیزیکی عصر صنعتی به سمت دفاتر و کارهای شناختی عصر دانش، مدرک دانشگاهی اهمیت و اهمیت بیشتری پیدا کرد. کارفرمایان دریافت مدرک چهار ساله را به عنوان مدرکی از توانایی پشتکار از طریق یک فرآیند انتخاب دقیق، بارهای کاری سنگین و عملکرد آزمون در نظر گرفتند.

دانشجویان کالج مبالغ قابل توجهی برای شهریه و کتاب می پرداختند و درآمد خود را فدای ادامه تحصیل می کردند، اما سرمایه گذاری آنها عموما نتیجه داد. آنها به اصطلاح "شغل های خوب" را دریافت کردند که مسیر آنها را به سوی رفاه طبقه متوسط و امنیت شغلی هموار کرد. در واقع، حتی زمانی که همه‌گیری COVID-19 در سال 2020 رخ داد، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از دست دادن شغل بسیار کمتری متحمل شدند. به سادگی از کار در ادارات به کار در خانه تغییر می کند. با این حال، در زمان شیوع COVID-19، یک تغییر چشمگیر در ارزش مدرک دانشگاهی در حال انجام بود.

بی‌حرمتی و متعاقب آن کاهش ارزش مدرک دانشگاهی، نتیجه تغییر به دنیای جدیدی از کار است، دنیایی که مستلزم مجموعه‌ای از مهارت‌های متفاوت است که در طول چهار سال تحصیل در کالج قابل دستیابی نیست و بنابراین باید از راه‌های دیگری کسب شود.

در سال 2015، نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که کارفرمایان ایالات متحده آنچه را که نیاز دارند از فارغ‌التحصیلان جدید کالج دریافت نمی‌کنند. در ابتدا، شرکت‌ها یادگیری استخدام‌های جدید را با آموزش خودشان تکمیل کردند. با این حال، اخیراً، شرکت‌ها شروع به جستجوی کارمندانی کرده‌اند که بتوانند از روز اول بدون توسعه تکمیلی کمک کنند.


ارزش مدارک دانشگاهی مبتنی بر بازار در حدود سال 2010 به اوج خود رسید.

حتی در اوج خود، کارهایی که نیاز به مدرک دانشگاهی داشتند، اقلیت مشاغل را در ایالات متحده تشکیل می دادند. گاهی اوقات یک مدرک دانشگاهی صلاحیت درست را ثابت می کند، تا زمانی که برنامه درسی با نیازهای بازار هماهنگ باشد. با این حال، امروزه بسیاری از مشاغلی که دستمزدی برای زندگی دارند نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند.

"تا سال ۲۰۳۰، آموزش دانشگاهی و مدرکی که تضمین کننده آن است، به عنوان راهبردی اصلی برای توسعه استعدادی که به آمادگی حرفه‌ای و موفقیت شغلی پیش‌بینی می‌شود، جایگزین خواهد شد."

از حدود سال ۲۰۰۸ به بعد، اقتصاد شروع به دور شدن از دوران دانش و عصر دانش شد. در همان زمان، هزینه‌های دانشگاهی افزایش یافت در حالی که سرمایه‌گذاری عمومی در آموزش عالی به طور قابل توجهی کاهش یافت. بدهی دانشگاهی افزایش یافته است، در حالی که قابلیت بازاریابی مدرک دانشگاهی کاهش یافته است. به طور قابل پیش‌بینی، ثبت نام در دانشگاه کاهش یافت، در حالی که هزینه‌های شرکت‌ها برای آموزش و توسعه استعداد افزایش یافت.


مدرک چهار ساله دیگر تضمین کننده فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کارگران نیست.

در گذشته، کارگران آینده‌نگر یقه‌سفید از کالج فارغ التحصیل می شدند، وارد شغل می شدند و فراتر از آن به یادگیری رسمی بسیار کمی نیاز داشتند. اکثراً جوانان ممتاز فرآیند پذیرش را طی می‌کنند، دوره‌های مختلف را در سال اول سرهم‌بندی می‌کنند، سپس یک حوزه اصلی تحصیلی را انتخاب می‌کنند. آن‌ها از طریق سخنرانی‌های کلاسی که مملو از بحث و مناظره بود، به مربیان واجد شرایط گوش می‌دادند، در آزمون‌ها شرکت می‌کردند و در صورت موفقیت، مدرک می‌گرفتند. هنوز هم می توان روی این مسیر سنتی برای تولید فارغ التحصیلانی با مهارت های ارزشمند حساب کرد.

«اکنون بیشتر کارها به سطحی از توانایی فنی فراتر از «من می توانم یاد بگیرم و به یک هدف برسم» نیاز دارد که مدرک دانشگاهی در ابتدا برای ارضای آن طراحی شده بود.»

اما مزایا و نقاط قوتی که فارغ‌التحصیلان از آموزش سنتی دانشگاهی کسب می‌کنند، با تغییر بازار کم‌اهمیت‌تر شده‌اند - و مدل سنتی آموزش ضعف‌های دیگری نیز دارد. اول اینکه، فرایندهای پذیرش همچنان به نفع افراد متمول است. هزینه سرسام‌آور مدرک دانشگاهی، بسیاری از دانشجویان واجد شرایط را که نمی‌توانند آن را بپردازند، محروم می‌کند. بیش از هر زمان دیگری، زمان لازم برای دریافت مدرک اغلب با نیاز کارفرمایان مطابقت ندارد. یادگیری دانشگاهی اغلب از مهارت های کاربردی که یک فارغ التحصیل در کار به آن نیاز دارد بسیار دور است. بنابراین، مدرک کمتر به کارفرمایان در مورد اینکه آیا یک استخدام جدید از کالج می تواند به اندازه کافی کار را انجام دهد، نمی گوید.


گزینه های جایگزین برای مدرک دانشگاهی شروع به جلب توجه کرده اند.

یادگیرندگان امروزی نمی‌توانند از مسیری خطی پیروی کنند: فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان؛ رفتن به دانشگاه؛ کسب مدرک؛ و پیدا کردن شغل. طی ده سال گذشته یا بیشتر، مدل‌های چرخه‌ای بیشتری ظهور کرده‌اند که بر یادگیری مداوم تأکید دارند. در اینجا، شما در زمان یا مکان پیش‌تعیین شده‌ای مطالعه خود را شروع نمی‌کنید؛ شما می‌توانید تقریباً از هر نقطه‌ای، در هر زمانی و بدون دربان‌هایی مانند دفاتر پذیرش دانشگاه وارد شوید.

تحصیلات کالج یا دانشگاه ممکن است ضروری نباشد - قطعاً برای همه نه. هزینه گزاف برای اعتبارنامه ای که کارایی خود را از دست داده است مانند یک پیشنهاد بیهوده به نظر می رسد.

اهداف یادگیری شما ممکن است از نیازهای مالی یا ارتقای مهارت به وجود آیند. فرصت‌های یادگیری جدید ممکن است از طریق دوره‌های رسمی باشند. اما، به احتمال مساوی، ممکن است شامل آموزش‌های آنلاین یا "اردوگاه‌های آموزشی" باشد که کسب مهارت‌های فشرده، مانند یادگیری یک زبان کامپیوتری پرطرفدار را ارائه می‌دهند. ممکن است نیاز باشد که شما یادگیری خود را به صورت عملی نشان دهید و امتحان بدهید. اگر موفق شوید، با یک گواهینامه، نشان یا سایر اعتبارات ملموس بیرون خواهید آمد.

علاوه بر زمان و هزینه، تمرکز بر کسب مهارت‌های به‌موقع و مرتبط تفاوت اصلی در این مسیرهای یادگیری است. موجی از ارائه‌دهندگان EdTech و سایر ارائه‌دهندگان ظهور کرده‌اند تا این گونه گزینه‌های یادگیری را به کارگران و کارفرمایان ارائه دهند. اما این مدل جدید نیازمند خوداتکایی است: یادگیرندگان باید از مهارت‌های پرطرفدار به‌روز باشند و از میان لیست رو به رشد ارائه‌ها عبور کنند. آنها باید بازده سرمایه‌گذاری را ارزیابی کنند و اغلب برای برنامه‌ها هزینه کنند.


شرکت‌ها و فن‌آوری‌های جدید به دانشگاه‌ها کمک می‌کنند تا خدمات آموزشی خود را گسترش دهند و دموکراتیزه کنند.

برای بسیاری از افراد، مدرک دانشگاهی و تجربه در زمینه تحصیلات عالی ارزشمند و با ارزش است. اما در عین حال، سازمان‌ها و شرکت‌ها جدیدی نیز ظهور کرده‌اند که به دنبال افزایش ارزش مدارک دانشگاهی و بهبود مقرون به صرفه‌تر کردن آن‌ها هستند. آن‌ها سعی می‌کنند با افزایش دسترسی و اتصال زودتر فارغ‌التحصیلان به شغل‌های مرتبط، ارزش مدارک را افزایش دهند.

یکی از این سازمان‌ها، Noodle است که به دانشجویان در مراحل پذیرش به دانشگاه‌ها کمک می‌کند. آن‌ها نه تنها فرایند پذیرش را ساده‌تر می‌کنند، بلکه در طول تحصیل نیز با ارائه محتوای آموزشی آنلاین، تحصیلات دانشجویان را تکمیل می‌کنند. این بدان معناست که هنگامی که برنامه‌های درسی دانشگاهی نتوانند با سرعت و پویایی بازار تطبیق کنند، Noodle با برنامه‌های چابک خود وارد عمل می‌شود تا دروس دانشگاهی را تکمیل کند.

این رویکرد نشان می‌دهد که پویایی برنامه‌های درسی دانشگاه در برخورد با نیازهای بازار کار گاهی نیاز به تکمیل دارد. با وجود ورود Noodle با برنامه‌های چابک خود، امکان تطبیق سریع‌تر برنامه‌های درسی دانشگاه با نیازهای صنعت و بازار کار فراهم می‌شود. این نکته‌ای است که نشان می‌دهد سازمان‌هایی مانند Noodle در تحسین و بهبود سیستم تحصیلات عالی نقش مهمی دارند.

هیچ کس پایان تحصیلات دانشگاهی سنتی را به عنوان مسیری مناسب برای موفقیت در شغل و زندگی پیش بینی نمی کند.

Practera با دانشگاه‌ها همکاری می‌کند تا یادگیری تجربی بیشتری ارائه دهد. برنامه‌ها توسط نیازهای واقعی کارفرمایان در دنیای واقعی هدایت می‌شوند. آنها کارگاه‌های آنلاین یا حضوری ارائه می‌دهند. یادگیری بر افزایش مهارت از طریق کار پروژه متمرکز است. ارزیابی‌ها بر کاربردپذیری محیط کار متمرکزند.
نکات کلیدی:

  • همکاری Practera با دانشگاه‌ها برای یادگیری تجربی بیشتر
  • هدایت برنامه‌ها بر اساس نیازهای واقعی کارفرمایان
  • کارگاه‌های آنلاین و حضوری
  • تمرکز بر افزایش مهارت از طریق کار پروژه
  • تمرکز ارزیابی‌ها بر کاربردپذیری محیط کار

هدف دانشگاه Western Governors University (WGU) ارائه تحصیلات دانشگاهی مرتبط با کار و مبتنی بر شایستگی است که قابلیت دسترسی و قابلیت پرداخت برای همه را فراهم می‌کند. این دانشگاه تلاش می‌کند تا به گروه‌های مختلفی از جامعه کمک کند که شامل ساکنان روستایی، اقلیت‌های قومی، دانشجویان کم درآمد و دانش‌آموزان نسل اول هستند.
WGU با ارائه نرخ‌های پایین شهریه، سعی در قرار دادن تحصیلات برای همه در دسترس می‌کند. این دانشگاه نیز کلاس‌های آنلاین را کاملاً در دسترس قرار می‌دهد، به طوری که دانشجویان بتوانند با استفاده از اینترنت و به راحتی به منابع آموزشی دسترسی داشته باشند.
یکی از ویژگی‌های دیگر WGU، مطالعات خودسرانه است. این به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا با توجه به زمان و منابع خود، درس بخوانند و پیشرفت خود را مدیریت کنند.
درباره فارغ‌التحصیلان WGU ، آمار نشان می‌دهد که پس از فارغ‌التحصیلی، میانگین افزایش حقوق بیش از 20000 دلار را گزارش می‌دهند. این نشان می‌دهد که دانشجویانی که در WGU تحصیل می‌کنند، پس از فارغ‌التحصیلی بهبود قابل توجهی در پیشرفت شغلی و درآمد خود مشاهده می‌کنند.
به طور خلاصه، هدف اصلی دانشگاه Western Governors University ارائه تحصیلات با کیفیت و مرتبط با کار به همه افراد، از جمله گروه‌های مستهدفی مانند ساکنان روستایی، اقلیت‌های قومی، دانشجویان کم درآمد و دانش‌آموزان نسل اول است. این دانشگاه با ارائه کلاس‌های آنلاین قابل دسترسی، نرخ‌های پایین شهریه و امکان مطالعه خودسرانه، به دانشجویان فرصتی برای پیشرفت شغلی و افزایش درآمد خود می‌دهد.

الگوریتم‌های Handshake و پلتفرم آنلاین آن، با ایجاد ارتباط بین فارغ‌التحصیلان جدید و کارفرمایان، به تکمیل تصویر و امکان برقراری ارتباط میان آن‌ها کمک می‌کند.
Handshake با استفاده از الگوریتم‌های خود، مهارت‌ها و توانایی‌های دانش‌آموزان را با نیازهای واقعی کارفرمایان مطابقت می‌دهد. این به کارفرمایان کمک می‌کند تا در جستجوی کارمندان مناسب، با دانش‌آموزانی که توانمندی‌های مورد نیاز آن‌ها را دارا هستند، ارتباط برقرار کنند.
پلتفرم آنلاین Handshake ابزارهایی را برای مراکز شغلی فراهم می‌کند که به آن‌ها امکان می‌دهد با دانشجویان در ارتباط باشند. این ارتباط می‌تواند شامل اطلاعات مربوط به فرصت‌های شغلی، رویدادهای کاری، کارگاه‌ها و سمینارها باشد. این راهکار به دانشجویان کمک می‌کند تا با فرصت‌های شغلی موجود در مراکز شغلی در تماس باشند و به راحتی با آن‌ها در ارتباط باشند. علاوه بر این، Handshake به دانشجویان کمک می‌کند تا با فارغ‌التحصیلان شاغل نیز در ارتباط باشند. این ارتباط می‌تواند شامل شبکه‌سازی، مشاوره شغلی و به اشتراک گذاری تجربیات و پیشنهادات باشد. این امکان به دانشجویان کمک می‌کند تا از تجربیات فارغ‌التحصیلان استفاده کنند و بهبود فرصت‌های شغلی خود را درک کنند.
به طور خلاصه، Handshake و پلتفرم آنلاین آن با استفاده از الگوریتم‌ها و ابزارهای خود، به کارفرمایان کمک می‌کند تا با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در ارتباط باشند و شکاف مهارتی را کاهش دهند. همچنین به دانشجویان امکان ارتباط با مراکز شغلی و فارغ‌التحصیلان شاغل را می‌دهد.

سازمان‌های یادگیری نوآور در حال کار با کارفرمایان برای رفع شکاف‌های مهارتی هستند.

ZipRecruiter هدف خود را در کاهش شکاف مهارتی بین نیازهای کارفرمایان و توانایی افراد جدید واجد شرایط تعیین کرده است. آن‌ها با ارائه یک بازار دوطرفه و استفاده از الگوریتم‌هایی که کارگران و کارفرمایان را همسان می‌سازند، به این هدف پی می‌برند.
ZipRecruiter تأکید می‌کند که بر مشاغل مبتنی بر مهارت و چگونگی آماده شدن دانش‌آموزان برای مطابقت با این مشاغل تمرکز دارد. این به این معنی است که آن‌ها به جای تمرکز بر عناصر دیگر از جمله تحصیلات فرد، تمرینات عملی، و تجربه کاری، بر روی مهارت‌های مورد نیاز برای یک شغل خاص تمرکز می‌کنند.
علاوه بر این، ZipRecruiter قادر است جویندگان کار را به آموزش آنلاین و گواهینامه‌ها ارجاع دهد تا شکاف‌های مهارتی را کاهش دهد. این به این معنی است که اگر یک فرد نیاز به توسعه مهارت‌های خاص برای واجد شرایط شدن برای یک شغل دارد، ZipRecruiter می‌تواند به او منابع آموزشی مناسب را معرفی کند و به ارائه گواهینامه‌هایی که نشان دهنده تسلط او بر مهارت‌های مورد نیاز است، کمک کند.به این ترتیب، ZipRecruiter با فراهم کردن بازار کار دوطرفه و تمرکز بر مهارت‌ها و آمادگی فردی، به کاهش شکاف مهارتی بین کارفرمایان و کارگران کمک می‌کند.

درجه (Degreed) به طور مشابه بر روی استفاده از الگوریتم‌ها متمرکز است، به منظور ارائه یادگیری مناسب در زمان مناسب. هدف اصلی درجه کمک به مدیران در مربیگری کارگران و توسعه مهارت‌های آن‌ها است.
Degreed به جای ارائه محتوای آموزشی اصلی، فرصت‌های یادگیری را از ارائه دهندگان مختلف مدیریت می‌کند. این به این معنی است که آن‌ها به کارمندان فرصت می‌دهند تا از منابع یادگیری متنوعی استفاده کنند، از جمله دوره‌های آموزشی آنلاین، مقالات، ویدئوها و منابع دیگر.
علاوه بر این، سیستم درجه به کارفرمایان تصویری کامل و جامعی از مهارت‌های داخلی کارمندانشان ارائه می‌دهد. این به کارفرماها کمک می‌کند تا بتوانند بهتر برنامه‌ریزی کنند و نیازهای آموزشی و توسعه مهارتی کارمندان را شناسایی و مدیریت کنند.
به طور خلاصه، درجه به عنوان یک پلتفرم یادگیری، با بهره‌گیری از الگوریتم‌ها و مدیریت منابع یادگیری، به مدیران و کارفرمایان کمک می‌کند تا فرآیند یادگیری را بهبود بخشند و مهارت‌های کارکنان را به طور موثر توسعه دهند.

گیلد (Gild) هدف خود را در توجه به دانش‌آموزانی که می‌خواهند مدرک GED (یا معادل دیپلم عمومی) خود را کسب کنند و به دانشگاه ادامه دهند تعیین کرده است. این سازمان به دانشجویانی که انتخاب آموزش عالی پسا دبیرستانی را دارند، با قیمتی مناسب و کیفیت بالا کمک می‌کند و همچنین به آن‌ها مشاوره تحصیلی ارائه می‌دهد.
علاوه بر این، گیلد به کارگران کمک می‌کند تا از مزایای کمک هزینه تحصیلی ارائه شده توسط کارفرما بهره‌برداری کنند و علاقه‌های یادگیری کارفرما و کارمند را هماهنگ کنند. این به این معنی است که گیلد سعی می‌کند بین خواسته‌های آموزشی کارفرما و نیازهای یادگیری کارمندان پلی برقرار کند تا هر دو طرف بتوانند از این تعامل بهره‌برداری کنند. 

ارنست و یان (Ernst & Young) واقعیتاً یک شرکت بزرگ و معروف در زمینه خدمات حسابداری و مشاوره است. این شرکت با همکاری دهندگان آموزشی مختلف همکاری می‌کند تا دسترسی گسترده‌ای به آموزش در سطح کارشناسی ارشد را فراهم کند. به عنوان یک راه برای ارتقای مهارت‌های کارکنان خود، ارنست و یان مدرک MBA فناوری را از طریق هالت (Hult International Business School) ارائه می‌دهد.
این مدرک MBA فناوری، آموزش سنتی را با یادگیری عملی و در محل کار ترکیب می‌کند. این به معنای آن است که دانشجویان می‌توانند تئوری‌ها و مفاهیم را در محیط کاری واقعی به کار ببندند و تجربه عملی کسب کنند. این رویکرد آموزشی به فارغ‌التحصیلان امکان می‌دهد تا مهارت‌ها و دانش مورد نیاز در محیط کسب و کار را بهبود بخشند.
ارنست و یان به فرهنگ به‌روزسانی مهارت‌ها پایبند است و تلاش می‌کند تا کارکنان خود را با مهارت‌های لازم برای مواجهه با چالش‌های فعلی و آینده مجهز کند. این بدان معناست که آنها به کارکنان فرصت می‌دهند تا به طور مداوم مهارت‌های خود را به روز رسانی کنند و با توجه به نیازها و تغییرات بازار کار تطبیق پیدا کنند.
در کل، ارنست و یان با ارائه آموزش‌های متنوع و ترکیبی از آموزش سنتی و عملی، به کارکنان خود امکان می‌دهد تا بهبود و توسعه مهارت‌های لازم را در محیط کاری خود تجربه کنند.


هدف برخی از ارائه دهندگان آموزش برهم زدن آموزش سنتی بزرگسالان است.

برخی از دانش‌آموزان ممکن است علاقه‌ای به آموزش دانشگاهی نداشته باشند و بتوانند از طریق برنامه‌های یادگیری سریع و گواهی‌های حرفه‌ای، مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار کار کسب کنند. این روزها، جستجوگران شغلی می‌توانند به سرعت مهارت‌های مورد نیاز را شناسایی کنند و افراد را به برنامه‌های آموزشی مرتبط هدایت کنند.

یکی از نمونه‌هایی که شما اشاره کردید، پلتفرم آموزش آنلاین Coursera است که گواهی‌های حرفه‌ای را با هزینه کم ارائه می‌دهد. این گواهی‌ها توسط کارشناسان معتبر و متخصص در زمینه‌های مختلف و توسط گوگل تدریس می‌شوند. این به معنای آن است که افراد می‌توانند مهارت‌های مورد نیاز را از منابع معتبر آموزشی به دست آورده و با دریافت گواهی‌های حرفه‌ای، ارزش و تأییدیه لازم را برای ورود به بازار کار داشته باشند.به عنوان مثال، گواهی‌های حرفه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، افزایش حقوق یا ترفیع برای فارغ‌التحصیلان شوند. این گواهی‌ها از طریق پلتفرم Coursera ارائه می‌شوند و توسط کارشناسان خبره و تجربه‌کار در صنعت تدریس می‌شوند.

در کل، این نشان می‌دهد که امکان دستیابی به آموزش‌های حرفه‌ای و مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار از طریق پلتفرم‌های آموزشی آنلاین و گواهی‌های حرفه‌ای در حال افزایش است. این روند به دانشجویان و افرادی که به دنبال توسعه مهارت‌های خود هستند، فرصتی برای بهبود و توسعه حرفه‌ای و شغلی خود را فراهم می‌کند.

سازمان غیرانتفاعی Apprenti در حوزه آموزش کارآموزی فعالیت می‌کند. Apprenti برنامه‌های کارآموزی را ارائه می‌دهد که به کارگران اجازه می‌دهد در وظایف پولی واقعی در محیط کار تحت راهنمایی یک متخصص با تجربه فعالیت کنند و مهارت‌های لازم را در آنجا یاد بگیرند.
در این برنامه‌های کارآموزی، کارآموزان در محیط واقعی کار تجربه کسب می‌کنند و تحت نظارت یک مربی یا متخصص با تجربه کار می‌کنند. این روش آموزشی به کارآموزان امکان می‌دهد تا از روش‌های عملی و عملکرد واقعی در محیط کاری آگاهی کسب کنند و مهارت‌های لازم را تمرین کنند.
Apprenti برای توسعه مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی افراد، در زمینه‌های مختلف مانند فناوری اطلاعات، تکنولوژی، حسابداری، سایبری و غیره برنامه‌های کارآموزی ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها به دانشجویان فرصتی برای یادگیری عملی و کاربردی را در زمینه‌های مورد علاقه‌شان می‌دهد و آنها را برای ورود به بازار کار آماده می‌سازد.
با ارائه دوره‌های کارآموزی، Apprenti به افراد فرصتی را می‌دهد تا به صورت عملی و در محیط واقعی مهارت‌ها و تجربیات لازم را کسب کنند و برای شغل‌های خوب و پردرآمد وارد شوند.

کارشناسان موضوعی، کارفرمایان، مربیان، سیاست گذاران و فراگیران همگی سزاوار نشستن بر سر میز هستند و همه باید به داده های موجود دسترسی داشته باشند تا بخواهند در مورد منابع آموزشی سرمایه گذاری کنند.

مجمع عمومی (General Assembly) واقعیتاً یک سازمان آموزشی است که خدمات خود را به افراد و شرکت‌ها ارائه می‌دهد. آنها برنامه‌های شتابدهنده مهارت کوتاه مدت و چندجانبه را ارائه می‌دهند که می‌تواند به فارغ التحصیلان درآمد تا حدود 35 درصد را در عرض پنج سال افزایش دهد. همچنین، برنامه‌های طولانی‌تری را نیز ارائه می‌دهند که ممکن است تا 15,000 دلار هزینه داشته باشند، اما فارغ التحصیلان را زودتر از کالج به بازار کار می‌آورند.
یکی از ویژگی‌های مهم برنامه‌های آموزشی مجمع عمومی این است که به دانشجویان اجازه می‌دهد پس از فارغ التحصیلی وام‌های خود را براساس درآمدشان بازپرداخت کنند. این یک امکان مالی مهم است که به فارغ التحصیلان کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های آموزشی خود را به صورت مقطوع و با توجه به میزان درآمدی که کسب می‌کنند، بازپرداخت کنند.
مجمع عمومی برنامه‌های متنوعی را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد از جمله علوم داده، توسعه وب، طراحی تجربه کاربری، توسعه نرم‌افزار، بازاریابی دیجیتال و مهارت‌های مرتبط دیگر. این برنامه‌ها با تمرکز بر مهارت‌های عملی و کاربردی طراحی شده‌اند تا فارغ التحصیلان را برای ورود به بازار کار آماده سازند.
در نهایت، هزینه و مدت زمان برنامه‌های آموزشی مجمع عمومی متناسب با نوع برنامه و موضوع مورد نظر است. برنامه‌های کوتاه مدت معمولاً هزینه کمتری دارند و زمان کمتری برای فارغ التحصیلی نیاز دارند، در حالی که برنامه‌های طولانی‌تر با هزینه بیشتری همراه هستند اما فارغ التحصیلان را زودتر به بازار کار می‌آورند.

Udemy یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که بیش از 150,000 دوره آموزشی را با هزینه کم ارائه می‌دهد. این دوره‌ها توسط برخی از معتبرترین کارشناسان جهان تدریس می‌شوند. Udemy یک منبع قدرتمند برای کاهش "نیمه عمر" مهارت‌ها است و به کارگران و کارفرمایان امکان می‌دهد مهارت‌ها را در تقریباً هر حوزه‌ای به طور کارآمد ارتقا دهند.
یکی از مزیت‌های Udemy، تنوع بسیار بالای دوره‌های آموزشی است. با وجود بیش از 150,000 دوره، شما می‌توانید در زمینه‌های مختلفی مانند تکنولوژی، برنامه‌نویسی، طراحی وب، بازاریابی دیجیتال، مدیریت، مهارت‌های شخصی و غیره دوره‌هایی را پیدا کنید. این به شما امکان می‌دهد مطابق با نیازها و علاقه‌های خود دوره‌های مناسب را انتخاب کنید.
همچنین، Udemy به کاربران اجازه می‌دهد به صورت انعطاف‌پذیر و در زمان مناسب برای خود، دوره‌های آموزشی را طی کنند. شما می‌توانید به صورت آنلاین و با دسترسی به هر زمان و هر مکانی، دوره‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و به تقویت مهارت‌های خود بپردازید.
با این حال، مهم است بدانید که Udemy یک پلتفرم متمرکز بر آموزش آنلاین است و بیشتر در قالب دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت فعالیت می‌کند. در عوض، برنامه‌های شتابدهنده مهارت مانند آنچه که Apprenti ارائه می‌دهد، بر تجربه کارآموزی و آموزش عملی در محیط واقعی کار تأکید دارند. بنابراین، انتخاب بین Udemy و برنامه‌های شتابدهنده مهارت بستگی به نیازها و اهداف شما دارد.


راه‌حل‌های دیگر به دنبال پل‌سازی شکاف بین مدل‌های یادگیری سنتی و جایگزین هستند.

رونق در حوزه فناوری آموزش (EdTech) به کاهش شکاف‌های مهارتی کمک می‌کند و در عین حال به چشم‌انداز پیچیده‌تری برای یادگیرندگان و کارفرمایان منجر می‌شود. شرکت Emsi این هدف را دارد که به ارائه‌دهندگان آموزش داده‌های بازار کار را که برای ایجاد محتوای مناسب نیاز دارند، ارائه کند و همچنین طبقه‌بندی مهارت‌های به‌روز را برای کارفرمایان فراهم کند.
با شکستن مشاغل و یادگیری به زبان مهارت‌ها، سازمان‌ها، مربیان و یادگیرندگان می‌توانند تصمیمات دقیق‌تری در مورد پرکردن شکاف‌های مهارتی بگیرند. با تأمین داده‌های بازار کار مربوط به نیازها و تقاضاهای فعلی، ارائه‌دهندگان آموزش می‌توانند محتوای آموزشی را بر اساس آن تنظیم کنند و مسیرهای یادگیری را برای یادگیرندگان بهینه‌سازی کنند.
همچنین، با دسترسی به طبقه‌بندی مهارت‌های به‌روز، کارفرمایان می‌توانند نیازمندی‌های خود را مشخص کنند و به دنبال افرادی با مهارت‌های مورد نیاز خود بگردند. این امکان به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به طور دقیق‌تر و بهینه‌تر پرسنل جدید را جذب کنند و شکاف‌های مهارتی خود را بهبود بخشند.
به طور خلاصه، با ترکیب داده‌های بازار کار و شکستن مشاغل به زبان مهارت‌ها، این فرصت برای سازمان‌ها، مربیان و یادگیرندگان ایجاد می‌شود تا تصمیمات هوشمندانه‌تری را در مورد آموزش و پرکردن شکاف‌های مهارتی بگیرند.

منابع انسانی معمولاً بزرگترین هزینه انجام تجارت را تشکیل می دهد، با این حال بسیاری از شرکت ها به سادگی نمی دانند چه چیزی می خرند.

Credly یک پلتفرم است که به هدف اعتبارسنجی مهارت‌هایی که کارگران کسب می‌کنند، ایجاد شده است. این پلتفرم ابزارهایی را برای صدور و مدیریت نشان‌های دیجیتال (Digital Badges) ارائه می‌دهد که کسب مهارت‌ها را از سوی مجموعه‌ای از ارائه‌دهندگان شریک تأیید می‌کند.
Acclaim نیز یکی از محصولات Credly است و نشان‌هایی را ارائه می‌دهد که توسط ارائه‌دهندگان شریک ایجاد شده‌اند. این نشان‌ها اعتبار و تأییدیه‌ای برای مهارت‌ها و دانش فردی ارائه می‌دهند. با دریافت نشان‌های Acclaim، فرد می‌تواند مهارت‌های خود را به طور رسمی و قابل تأیید به کارفرمایان و سایر افراد نشان دهد.
هدف اصلی Credly این است که به کارفرمایان اطمینان دهد که افرادی که استخدام می‌کنند، واقعاً مهارت‌های مورد نیاز را دارا هستند. با ارائه نشان‌های دیجیتال قابل تأیید، کارفرمایان می‌توانند به راحتی مهارت‌ها و دانش افراد را بررسی کنند و از صحت و صداقت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. این به کارفرمایان کمک می‌کند تا در فرآیند استخدام و انتخاب بهترین نیروها، تصمیمات بهتری بگیرند.
با استفاده از پلتفرم Credly و نشان‌های Acclaim، افراد می‌توانند مهارت‌های خود را به صورت مداوم اثبات کنند و به کارفرمایان خود نشان دهند که آن‌ها در حال بروزرسانی و توسعه مهارت‌های خود هستند. این ارتباط بین ارائه‌دهندگان آموزش، فرد و کارفرمایان، بهبود فرآیند اعتبارسنجی مهارت‌ها و انتخاب بهترین نیروها را تسهیل می‌کند.

Jobs for the Future (JFF) واحدی است که به ترویج تغییرات سیستمی در سیستم‌های آموزشی و استخدامی در ایالات متحده می‌پردازد. این سازمان با همکاری مربیان، کارفرمایان، نیکوکاران و سیاست‌گذاران، بهبود و بهینه‌سازی فرآیندهای آموزش و استخدام را هدف می‌گیرد.
یکی از ابزارهایی که JFF برای این هدف استفاده می‌کند، شبکه مهارت‌های باز (Open Skills Network) است. این شبکه به کارفرمایان، مربیان و ارائه‌دهندگان فناوری را به هم متصل می‌کند تا زیرساختی برای توسعه و استفاده از مهارت‌ها ایجاد کند که به عدالت و کارایی در فرآیند استخدام و پشتیبانی از آنها کمک کند.
با استفاده از شبکه مهارت‌های باز، این ارتباطات و اتصالات بین کارفرمایان، مربیان و ارائه‌دهندگان فناوری بهبود می‌یابد. این شبکه اطلاعات و داده‌های مربوط به مهارت‌ها را توزیع و به اشتراک می‌گذارد تا فرایندهای استخدام و آموزش را بهبود بخشد و به توسعه مهارت‌های جامع و مورد نیاز در بازار کار کمک کند. این زیرساخت توانایی ارزیابی مهارت‌ها، تطابق آنها با نیازمندی‌های شغلی و ایجاد راهکارهای مناسب برای پرکردن شکاف‌های مهارتی را فراهم می‌کند.
اهداف JFF شامل افزایش عدالت در دسترسی به آموزش و فرصت‌های شغلی، ایجاد مهارت‌های مورد نیاز در بازار کار، بهبود هماهنگی بین سیستم‌های آموزشی و استخدامی، و ایجاد مسیرهای پیوسته و پویا برای توسعه حرفه‌ای و پیشرفت شغلی افراد است. این جمعیت از علاقمندان به تغییرات سیستمی در حوزه آموزش و استخدام را به هم متصل می‌کند و بهبود‌های لازم را ایجاد می‌کند تا بازار کار بهبود یابد و افراد بتوانند به بهترین نحو از فرصت‌های شغلی استفاده کنند.


کارفرمایان و آموزش دهندگان باید آموزش و استخدام مبتنی بر مهارت را سرعت بخشند.

پیروی از این پنج اولویت تحقیقاتی که ذکر شده است ، می‌تواند به ترویج یادگیری کمک کند و هم به کارگران و هم به کارفرمایان سود رساند. البته، این تحقیقات و اولویت‌ها می‌توانند به طور گسترده‌تر در زمینه تغییرات سیستمی در سیستم‌های آموزشی و استخدامی مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه، توضیحاتی درباره هر یک از این اولویت‌ها ارائه شده است:

  • پایبندی ارائه دهندگان آموزش سنتی به تئوری یادگیری بزرگسالان و نقش کارشناسان طراحی آموزشی

ارائه دهندگان آموزش سنتی باید با توجه به تئوری یادگیری بزرگسالان، بهبود روش‌ها و رویکردهای آموزش خود را تحقق دهند. همچنین، کارشناسان طراحی آموزشی می‌توانند برنامه‌های درسی را توسعه داده و نظارت کنند تا از مطابقت با این تئوری‌ها اطمینان حاصل شود. ایجاد پلتفرم‌هایی که رویکردهای یادگیری جایگزین را به خوبی جایگزین کنند، نیز می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

  • ارائه دهندگان آموزش جایگزین و اعتبارسنجی مهارت‌ها:
    ارائه دهندگان آموزش جایگزین باید یک سیستم مشترک برای اعتبارسنجی و ارزیابی مهارت‌های سخت و نرم را ایجاد کنند. این سیستم می‌تواند به افراد کمک کند تا مهارت‌های خود را به طور معتبر مستند کنند و به کارفرمایان نشان دهند که در این مهارت‌ها ماهر هستند.
  • کاهش هزینه‌های تحصیل و دسترسی آسان‌تر به یادگیری:
    کالج‌ها و ارائه دهندگان آموزش جایگزین باید هزینه‌های تحصیل را به شدت کاهش داده و یادگیری را برای افراد در دسترس تر کنند. این اقدام می‌تواند به شدت به عدالت آموزشی کمک کند و فرصت‌های یادگیری را برای همه افراد فراهم کند.
  • ایجاد فرهنگ یادگیری مستمر و ارتقاء مهارت توسط کارفرمایان:
    کارفرمایان می‌توانندر ایجاد فرهنگ یادگیری مستمر و ارتقاء مهارت نقش موثری داشته باشند. آنها باید محیطی را فراهم کنند که کارکنان ترغیب به یادگیری و به روزرسانی مهارت‌های خود شوند. ایجاد برنامه‌های آموزشی داخل سازمانی، ارائه فرصت‌های یادگیری مستمر و تشویق کارکنان به شرکت در دوره‌های آموزشی و کنفرانس‌ها می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
  • ایجاد برنامه‌ها و نمونه کارها برای کسب مهارت:
    فراگیران باید برنامه‌ها و نمونه کارهای عملی را برای کسب مهارت ایجاد کنند و آنها را برای استفاده در زندگی حرفه‌ای خود حفظ کنند. این شامل انجام پروژه‌های عملی، شرکت در کارگاه‌ها و آموزش‌های عملی، ایجاد نمونه کارهای قابل نمایش و پرورش مهارت‌های عملی است. برنامه‌ها و نمونه کارها باید تا حد امکان به واقعیت‌های حرفه‌ای نزدیک و کاربردی باشند.

اجرای این پنج اولویت تحقیقاتی می‌تواند به ترویج یادگیری و ایجاد محیطی پویا برای ارتقاء مهارت‌ها و به روزرسانی دانش در جامعه کمک کند. همچنین، این اقدامات می‌توانند به کارگران کمک کنند تا مهارت‌های خود را بهبود بخشند و به کارفرمایان کمک کنند تا از نیروی کار با مهارت‌های بالا و به‌روزرسانی شده برخوردار شوند.

درباره نویسنده

جیسون وینگارد در حال حاضر به عنوان رئیس هیئت آموزشی در یک شرکت مشاوره فعالیت می‌کند که به شرکت‌ها و موسسات آموزشی در ارائه راهکارهای یادگیری و استراتژیک کمک می‌کند. او تجربه‌های متنوعی در حوزه آموزش و مشاوره داشته است. قبلاً در سمت رئیس دانشگاه تمپل، رئیس دانشکده مطالعات حرفه‌ای در دانشگاه کلمبیا، معاون دانشکده وارتون، و همچنین به عنوان مدیر عامل و مدیر ارشد آموزش در گلدمن ساکس کار مشغول به کار بوده است.

این تجربیات گوناگون وی در دامنه‌های مختلف آموزش و مدیریت آموزش، او را به یک متخصص و مشاور ماهر در زمینه یادگیری و استراتژیک تبدیل کرده است. با توجه به سوابق متنوع او، می‌توان پند و مشاوره ارزشمندی از جانب جیسون وینگارد در زمینه های مختلف آموزشی و مدیریتی انتظار داشت.