کارآفرینان اجتماعی چگونه هستند؟
کارآفرینان اجتماعی با ترکیب اشتیاق به حل مشکلات اجتماعی، خلاقیت و نوآوری، دنیای ما را به مکانی بهتر تبدیل میکنند. این مقاله به بررسی ویژگیهای کلیدی کارآفرینان اجتماعی، انگیزههای آنها...
دولت ها برای تعامل موفق تر با کارآفرینان اجتماعی چه کاری می توانند انجام دهند؟
دولتها و کارآفرینان اجتماعی اهداف مشترکی برای ایجاد جامعهای عادلانه و پایدار دارند. با همکاری، آنها میتوانند تأثیر قابل توجهی بر حل مشکلات اجتماعی و ایجاد فرصتهای جدید داشته با...
مزایای فناوریهای مالی(Fintech) در جذب سرمایه و کمک های مالی
تلاقی فناوری و نیکوکاری، دوران جدیدی از جمعآوری کمکها و اهدای آنها را به همراه داشته است. پیشرفتهای فناوریهای مالی، روشی که افراد و شرکتها از آن برای اهدای کم...
فروش اقساطی چیست؟ تعریف و مثال
فروش اقساطی یک روش تجاری است که در آن فروشنده به خریدار اجازه میدهد که هزینه محصول یا خدمات را در قسطهای ماهیانه پرداخت کند. در این روش، خریدار به جای پرداخت کل مبلغ به طور یکجا، میت...
آیا نیکوکاری می تواند از کارآفرینی اجتماعی مؤثرتر باشد؟
این مقاله به بررسی رابطهی پیچیدهی بین نیکوکاری و کارآفرینی اجتماعی میپردازد و به این سوال کلیدی پاسخ میدهد که کدامیک در ایجاد تغییر پایدار و مثبت در جامعه مؤثرتر است. در این مق...
ما چرا وقتی تصمیمات سریعی میگیریم، بر احساسات فعلیمان تکیه میکنیم؟
اثر ابتکاری، توضیح میدهد که چگونه ما اغلب در هنگام تصمیم گیری به جای اطلاعات واقعی به احساسات خود تکیه می کنیم.
انقلاب بازی سازی | The Gamification Revolution
این کتاب درباره استفاده از گیمیفیکیشن در محیط کاری و تجارت صحبت میکند و به خوانندگان نشان میدهد که چگونه میتوانند با استفاده از مکانیسمهای بازی و عناصر گیمیفیکیشن، کارکنان و مش...
موفقیت استارتاپ اجتماعی
چگونه بهترین سازمانهای غیرانتفاعی(خیریه، سازمان مردم نهاد، سمن و...) راهاندازی میشوند، بزرگتر میشوند و تفاوت ایجاد میکنند. نویسنده: کاتلین کلی جانوس
نوآوری بدون بهانه | No-Excuses Innovation
استراتژیهایی نوآوری برای شرکتهای کوچک و متوسط | نوشته: بروس ووژاک و والتر هربست
شعر و موسیقی علم | The Poetry and Music of Science
Comparing Creativity in Science and ArtTom McLeishOxford UP, 2019 more...
نسل پنجم بازاریابی | Marketing 5.0
"مارکتینگ 5.0: فناوری برای بشریت" یک کتاب است که توسط هرماوان کارتاجایا، فیلیپ کوتلر و ایوان ستیاوان نوشته شده است. این کتاب به بررسی نوآوریها و تغییراتی که در عصر دیجیتال و فناوری در...
قدرت و سیاست در سازمان
خلاصه مبحث قدرت و سیاست کتاب تئوری سازمان ماری جو هچ | تعریف قدرت | نحوه استفاده از قدرت سازمانها | قدرت و اختیار | نمادهای قدرت و فرمانروایی
چرا اعتماد به نفس ما با سختی یک کار نامتناسب است؟
پاسخ این سوال را با تئوری "اثر سخت آسان" شاید بتوان به راحتی و سختی داد.
تفاوت رهبر و مدیر
واقعیت تفاوت مدیر و رهبر در چیست؟ | آیا تفکیکی میان این دو وجود دارد ؟ | تعریف مدیر و رهبر چیست؟
نظریه دو عاملی هرزبرگ
نظریه هرزبرگ (Herzberg's Two-Factor Theory) یکی از مهمترین نظریههای محرکهای انگیزشی در رفتار سازمانی است که توسط فردریک هرزبرگ (Frederick Herzberg) در دهه ۱۹۵۰ معرفی شد. این نظریه بر ا...
اقتصاد کلاسیک | Classical economics
اقتصاد به عنوان یک علم اجتماعی به تمدن باستان برمی گردد و اولین اندیشههای اقتصادی در یونان باستان و دیگر تمدنهای کلاسیک شکل گرفت. اما معمولاً پذیرفته شده که اقتصاد کلاسیک به عنوان یک مکتب...
نسل پنجم بازاریابی | Marketing 5.0
"مارکتینگ 5.0: فناوری برای بشریت" یک کتاب است که توسط هرماوان کارتاجایا، فیلیپ کوتلر و ایوان ستیاوان نوشته شده است. این کتاب به بررسی نوآوریها و تغییراتی که در عصر دیجیتال و فناوری در...
نسل سوم بازاریابی | 3.0 Marketing
بازاریابی نسل سوم به عنوان یک الگوی جدید بازاریابی، سه بُعد مهم را مورد توجه قرار میدهد: محصولات، مشتریان و روح انسان. این مفهوم میگوید که بازاریابی باید به طور همزمان بر روی این سه جنبه ت...
تئوری تقلیدی [Mimetic Theory]: ساده اما فوقالعاده قدرتمند
آیا تا به حال به این موضوع فکر کردهاید که چرا گاهی اوقات در انتخابها و رفتارهایمان از دیگران تقلید میکنیم؟ این میل به تقلید چه نقشی در زندگی ما و جوامع ایفا میکند؟ تئوری تقلیدی...
سرگرمیهای اجتماعی و اهداف بازاریابی: پیوند دو دنیا
در دنیای امروز، سرگرمیهای اجتماعی نقشی پررنگ در زندگی افراد ایفا میکنند. شبکههای اجتماعی، بازیهای آنلاین و سایر اشکال سرگرمیهای تعاملی، بستر مناسبی برای ارتباط، اشتراک&zw...
کاتلر در بازاریابی | Kotler on Marketing
"کاتلر در بازاریابی" به عنوان یک منبع ارزشمند برای متخصصان بازاریابی، دانشجویان بازرگانی، و هر کسی که علاقه مند به کسب درک عمیق تر از اصول و استراتژی های بازاریابی است، عمل می کند. این مفاهی...
بازاریابی در بخش عمومی | Marketing in the Public Sector
"بازاریابی در بخش عمومی: یک نقشه راه برای بهبود عملکرد" نوشتهٔ فیلیپ کاتلر و نانسی لی، کتابی است که به بررسی استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی در بخش عمومی میپردازد. فیلیپ کا...