کارآفرینی اجتماعی در سطح دانشگاه چه می شود؟
دانشگاهها به طور فزایندهای به عنوان مراکز کارآفرینی اجتماعی شناخته میشوند، جایی که دانشجویان، اساتید و کارکنان برای حل مشکلات اجتماعی از طریق ابتکارات نوآورانه گرد هم میآیند. ا...
فروش اقساطی چیست؟ تعریف و مثال
فروش اقساطی یک روش تجاری است که در آن فروشنده به خریدار اجازه میدهد که هزینه محصول یا خدمات را در قسطهای ماهیانه پرداخت کند. در این روش، خریدار به جای پرداخت کل مبلغ به طور یکجا، میت...
فرهنگ کارآفرینی
فرهنگ کارآفرینی، مجموعه از اعتقادات، ارزشها، رفتارها و عادات است که برای ایجاد و توسعه کارآفرینی در یک جامعه وجود دارد. این فرهنگ، شامل مواردی مانند تحلیل ریسک، خلاقیت، نوآوری، استقلال، کارایی،...
موفقیت استارتاپ اجتماعی
چگونه بهترین سازمانهای غیرانتفاعی(خیریه، سازمان مردم نهاد، سمن و...) راهاندازی میشوند، بزرگتر میشوند و تفاوت ایجاد میکنند. نویسنده: کاتلین کلی جانوس
سال 1000 | The Year 1000
«وقتی کاشفان دنیا را به هم وصل کردند - و جهانیشدن آغاز شد» کتابی نوشته والری هانسن و در سال 2020 توسط اسکریبنر منتشر شده است. این کتاب به بررسی تاریخ کاوشها و نقش تعیینکن...
نوآوری چگونه کار می کند | How Innovation Works
و چرا در آزادی شکوفا می شود. | مت ریدلی عواملی را که نوآوری را امکان پذیر می کند، شرایطی که آن را تقویت می کند و عناصری که مردم را نسبت به آن پذیرا می کند، بررسی می کند.
شاهکارهای کارآفرینی سوئیس | Masterpieces of Swiss Entrepreneurship
چگونه شرکتهای کوچک و متوسط سوئیسی توانایی رقابت در بازارهای جهانی را دارند.
خیلی باهوش | Too Smart
"Too Smart: چگونه سرمایه دیجیتال دادههای ما را استخراج میکند، زندگیهایمان را کنترل میکند و جهان را به تصرف میگیرد" کتابی است که توسط جیتان سادوسکی نوشته شده است...
حقایق ناگفته برای موفقیت شغلی
بسیاری از مردم در تلاش هستند تا بفهمند چرا نمی توانند در حرفه خود پیشرفت کنند. آنها به سختی کار می کنند در حالی که امیدوارند مدیرانشان متوجه تلاش های آنها شده و به آنها پاداش دهند، اما در بیشتر مواقع،...
مروری بر تاریخچه تئوری مالی
تئوری مالی به عنوان یکی از حوزههای مهم در علوم اقتصادی، در دهههای پسین توسعه و شکلگیری یافته است. تئوری مالی به بررسی رفتار بازارهای مالی، نحوه شکلگیری قیمتها، روشه...
مارکسیسم اقتصادی | Marxism economic
نظریه اقتصادی مارکسیستی به عنوان یک جزء اصلی از مارکسیسم، تلاش میکند تا ساختار اقتصادی جامعه را تحلیل کند و نقش آن در تشکیل و تعیین سایر جوانب اجتماعی و سیاسی را بررسی کند. در اساس، مارکسیسم اقت...
حصار چسترتون: آنچه را که نمیفهمید، خراب نکنید!
حصار چسترتون یک قاعده ساده است که در اصل به احترام و حفظ تاریخ و فرهنگ یک جامعه اشاره میکند. این قاعده توصیه میکند که قبل از اینکه تصمیمی درباره تغییر قوانین، سنتها یا سیستمهای...
نظریه دو عاملی هرزبرگ
نظریه هرزبرگ (Herzberg's Two-Factor Theory) یکی از مهمترین نظریههای محرکهای انگیزشی در رفتار سازمانی است که توسط فردریک هرزبرگ (Frederick Herzberg) در دهه ۱۹۵۰ معرفی شد. این نظریه بر ا...
سرگرمیهای اجتماعی و اهداف بازاریابی: پیوند دو دنیا
در دنیای امروز، سرگرمیهای اجتماعی نقشی پررنگ در زندگی افراد ایفا میکنند. شبکههای اجتماعی، بازیهای آنلاین و سایر اشکال سرگرمیهای تعاملی، بستر مناسبی برای ارتباط، اشتراک&zw...
نسل چهارم بازاریابی | Marketing 4.0
کتاب "بازاریابی 4.0: از سنتی به دیجیتال" نوشتهی فیلیپ کوتلر، هرمان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، به بررسی تحولاتی میپردازد که بازاریابی در عصر دیجیتال با آن مواجه شده است. این کتاب...
کاتلر در بازاریابی | Kotler on Marketing
"کاتلر در بازاریابی" به عنوان یک منبع ارزشمند برای متخصصان بازاریابی، دانشجویان بازرگانی، و هر کسی که علاقه مند به کسب درک عمیق تر از اصول و استراتژی های بازاریابی است، عمل می کند. این مفاهی...
بازاریابی در بخش عمومی | Marketing in the Public Sector
"بازاریابی در بخش عمومی: یک نقشه راه برای بهبود عملکرد" نوشتهٔ فیلیپ کاتلر و نانسی لی، کتابی است که به بررسی استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی در بخش عمومی میپردازد. فیلیپ کا...
نسل پنجم بازاریابی | Marketing 5.0
"مارکتینگ 5.0: فناوری برای بشریت" یک کتاب است که توسط هرماوان کارتاجایا، فیلیپ کوتلر و ایوان ستیاوان نوشته شده است. این کتاب به بررسی نوآوریها و تغییراتی که در عصر دیجیتال و فناوری در...
ده گناه مرگبار بازاریابی | Ten Deadly Marketing Sins
کاتلر با تشریح نسخه خود از 10 گناه مرگبار بازاریابی و نحوه جبران آنها، راه حل های عقلانی را برای این مشکلات ارائه می دهد.