کارآفرینی اجتماعی در سطح دانشگاه چه می شود؟
دانشگاهها به طور فزایندهای به عنوان مراکز کارآفرینی اجتماعی شناخته میشوند، جایی که دانشجویان، اساتید و کارکنان برای حل مشکلات اجتماعی از طریق ابتکارات نوآورانه گرد هم میآیند. ا...
تفاوت بین کارآفرینی اجتماعی و تجاری چیست؟
در حالی که هر دو نوع کارآفرینی به خلاقیت، نوآوری و تعهد نیاز دارند، کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی تجاری در اهداف نهایی و روشهای رسیدن به آنها تفاوت اساسی دارند. این مقاله به بررسی تفاوتهای...
انکوباتورها | Incubators | مراکز رشد
دونالد نیوبام (Donald Neubaum) و ژه ژانگ (Jae Jun Jeong) در این مقاله به بررسی مزایا و معایب انکوباتورها پرداخته و نشان دادهاست که این مراکز میتوانند برای کارآفرینان و جامعه محلی مفید باشن...
نظریه تعهد اجتماعی (Social Embeddedness Theory)
نظریه تعهد اجتماعی، یکی از نظریههای مهم در زمینه کارآفرینی اجتماعی است که بر این ایده تأکید دارد که کارآفرینی اجتماعی به دلیل تعهدات و ارتباطات اجتماعی فردی و اجتماعی به وجود میآید. با این...
بازاریابی در بخش عمومی | Marketing in the Public Sector
"بازاریابی در بخش عمومی: یک نقشه راه برای بهبود عملکرد" نوشتهٔ فیلیپ کاتلر و نانسی لی، کتابی است که به بررسی استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی در بخش عمومی میپردازد. فیلیپ کا...
ده گناه مرگبار بازاریابی | Ten Deadly Marketing Sins
کاتلر با تشریح نسخه خود از 10 گناه مرگبار بازاریابی و نحوه جبران آنها، راه حل های عقلانی را برای این مشکلات ارائه می دهد.
مقابله با سرمایه داری | Confronting Capitalism
روبهرو شدن با سرمایهداری: پاسخهای واقعی برای یک سامانه اقتصادی بحرانی | کاتلر در این کتاب به بررسی انتقادی سیستم سرمایهداری میپردازد و پیشنهاداتی برای اصلاح آن ارائه می&z...
کتاب کار | Work
جیمز سازمن مروری جذاب از تاریخ کار ارائه میدهد، در عین حال از حرص و آز نامحدود بشر گله میکند.
نظریه دو عاملی هرزبرگ
نظریه هرزبرگ (Herzberg's Two-Factor Theory) یکی از مهمترین نظریههای محرکهای انگیزشی در رفتار سازمانی است که توسط فردریک هرزبرگ (Frederick Herzberg) در دهه ۱۹۵۰ معرفی شد. این نظریه بر ا...
جورج سیمل (Georg Simmel)
جامعه شناس آلمانی که در قرن نوزدهم و بیستم میلادی زندگی کرد و به بررسی روابط اجتماعی و تأثیر آنها در شکلگیری جامعه پرداخت.
چرا روی چیزهای بی اهمیت تمرکز می کنیم؟
سالن دوچرخه، که به عنوان قانون بیاهمیت پارکینسون نیز شناخته میشود، تمایل ما به اختصاص مقدار نامتناسبی از زمان خود را به مسائل بیاهمیت و بیاهمیت در حالی که مسائل مهم را بدون توج...
نسل چهارم بازاریابی | Marketing 4.0
کتاب "بازاریابی 4.0: از سنتی به دیجیتال" نوشتهی فیلیپ کوتلر، هرمان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، به بررسی تحولاتی میپردازد که بازاریابی در عصر دیجیتال با آن مواجه شده است. این کتاب...
بازاریابی در بخش عمومی | Marketing in the Public Sector
"بازاریابی در بخش عمومی: یک نقشه راه برای بهبود عملکرد" نوشتهٔ فیلیپ کاتلر و نانسی لی، کتابی است که به بررسی استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی در بخش عمومی میپردازد. فیلیپ کا...
نسل پنجم بازاریابی | Marketing 5.0
"مارکتینگ 5.0: فناوری برای بشریت" یک کتاب است که توسط هرماوان کارتاجایا، فیلیپ کوتلر و ایوان ستیاوان نوشته شده است. این کتاب به بررسی نوآوریها و تغییراتی که در عصر دیجیتال و فناوری در...
بازاریابی برای زنان | Marketing to Women
چگونه می توانید سهم خود را از بزرگترین بخش بازار (زنان) درک کنید، به آن دست پیدا کنید و آن را افزایش دهید | نویسنده مارتا بارلتا
کاتلر در بازاریابی | Kotler on Marketing
"کاتلر در بازاریابی" به عنوان یک منبع ارزشمند برای متخصصان بازاریابی، دانشجویان بازرگانی، و هر کسی که علاقه مند به کسب درک عمیق تر از اصول و استراتژی های بازاریابی است، عمل می کند. این مفاهی...
استراتژی بازاریابی پادکست | Podcasting Marketing Strategy
راهنمای کامل برای ایجاد، انتشار و کسب درآمد از یک پادکست موفق نوشتهای از دانیل رولز و سیاران راجرز