
کارآفرینی اجتماعی چه زمانی به عنوان یک جنبش جهانی ظهور کرد؟
کارآفرینی اجتماعی در دهه های اخیر به عنوان یک نیروی قدرتمند برای تغییر در سراسر جهان به ظهور رسیده است. این مقاله به بررسی تاریخچه کارآفرینی اجتماعی، عوامل محرک رشد آن و تأثیر آن بر جوامع در سراسر جها...


4 رویکرد برای مطالعه کارآفرینی
بعضی از رویکردهای اصلی برای مطالعه کارآفرینی عبارتند از: 1. رویکرد جامعه شناسی 2. رویکرد روانشناسی 3. رویکرد سیاسی 4. رویکرد ترکیبی.


چگونه کارآفرینی اجتماعی ذهن را تغییر می دهد؟
کارآفرینی اجتماعی به عنوان نیرویی قدرتمند برای تغییر، نه تنها مشکلات اجتماعی را حل میکند، بلکه طرز تفکر ما را نیز دگرگون میکند. این مقاله به بررسی چگونگی به چالش کشیدن باورها، تشویق نوآوری...


انکوباتورها | Incubators | مراکز رشد
دونالد نیوبام (Donald Neubaum) و ژه ژانگ (Jae Jun Jeong) در این مقاله به بررسی مزایا و معایب انکوباتورها پرداخته و نشان دادهاست که این مراکز میتوانند برای کارآفرینان و جامعه محلی مفید باشن...


معرفی اندیشمندان بزرگ کارآفرینی اجتماعی
در زمینه کارآفرینی اجتماعی پژوهشگران بسیاری فعالیت داشتهاند و برخی از آنها به عنوان بزرگان کارآفرینی اجتماعی شناخته میشوند. در ادامه به معرفی چند نفر از این اندیشمندان بزرگ کارآفرینی...


حلقه نوآوری | Circle of Innovation
در این کتاب، پیترز بر اهمیت نوآوری و رشد برای دستیابی به بزرگی در کسب و کار تأکید میکند. وی به چالش کشیدن نظریه سنتی کاهش هزینه و تنگ کردن عملکرد به عنوان راه اصلی دستیابی به موفقیت پرداخته و بر...


ذهنیت نوآوری | The Innovation Mindset
هشت گام اساسی برای تغییر هر صنعتی | نویسنده لورین مارچند | راهنماییهای کارشناسانهای در مورد اینکه چگونه باید ذهنیت نوآوری را تقویت کرد ارائه میدهد


موفقیت استارتاپ اجتماعی
چگونه بهترین سازمانهای غیرانتفاعی(خیریه، سازمان مردم نهاد، سمن و...) راهاندازی میشوند، بزرگتر میشوند و تفاوت ایجاد میکنند. نویسنده: کاتلین کلی جانوس


نوآوری بدون بهانه | No-Excuses Innovation
استراتژیهایی نوآوری برای شرکتهای کوچک و متوسط | نوشته: بروس ووژاک و والتر هربست


دراکر سرنوشت ساز | The Definitive Drucker
ادرشیم جزئیات زندگی شخصی پیتر دراکر "پدر مدیریت مدرن" را ارائه میدهد که قوانین مدیریتی او را بیشتر قانعکننده میکند.


قو سیاه | The Black Swan
«قوهای سیاه» رویدادهای بسیار مهم اما بعید که پیشبینیها و توضیحات استاندارد را بدتر از بیارزش میکنند


جورج سیمل (Georg Simmel)
جامعه شناس آلمانی که در قرن نوزدهم و بیستم میلادی زندگی کرد و به بررسی روابط اجتماعی و تأثیر آنها در شکلگیری جامعه پرداخت.


چرا نظریه سازمان را مطالعه می کنیم؟
بر اساس فصل اول کتاب نظریه سازمان ماری جو هچ | نظریه سازمان برای ما به عنوان مدیران و رهبران سازمانها بسیار حائز اهمیت است، زیرا با مطالعه آن میتوانیم فرایندهای سازمانی را بهتر درک ک...


استراتژی بازاریابی پادکست | Podcasting Marketing Strategy
راهنمای کامل برای ایجاد، انتشار و کسب درآمد از یک پادکست موفق نوشتهای از دانیل رولز و سیاران راجرز


نسل چهارم بازاریابی | Marketing 4.0
کتاب "بازاریابی 4.0: از سنتی به دیجیتال" نوشتهی فیلیپ کوتلر، هرمان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، به بررسی تحولاتی میپردازد که بازاریابی در عصر دیجیتال با آن مواجه شده است. این کتاب...

قدرت برند چیست؟
از وزن برند گرفته تا پهنای برند و عمق برند، هر یک از این عوامل نقش حیاتی در افزایش تأثیرگذاری برند ایفا میکنند. همچنین، با معرفی مثالهای واقعی، به شما نشان خواهیم داد چگونه برندها با استرا...


ده گناه مرگبار بازاریابی | Ten Deadly Marketing Sins
کاتلر با تشریح نسخه خود از 10 گناه مرگبار بازاریابی و نحوه جبران آنها، راه حل های عقلانی را برای این مشکلات ارائه می دهد.


جایگاهیابی چیست؟
موقعیتیابی یا جایگاهیابی یا موضعیابی آخرین فرایند مرحله کسب و کار است ، جایی که کسب و کار باید مزیت رقابتی خود را ارزیابی کرده و خود را در ذهن مصرف کننده قرار دهد تا گزینه جذاب تری ب...


نسل سوم بازاریابی | 3.0 Marketing
بازاریابی نسل سوم به عنوان یک الگوی جدید بازاریابی، سه بُعد مهم را مورد توجه قرار میدهد: محصولات، مشتریان و روح انسان. این مفهوم میگوید که بازاریابی باید به طور همزمان بر روی این سه جنبه ت...
