مزایای فناوریهای مالی(Fintech) در جذب سرمایه و کمک های مالی
تلاقی فناوری و نیکوکاری، دوران جدیدی از جمعآوری کمکها و اهدای آنها را به همراه داشته است. پیشرفتهای فناوریهای مالی، روشی که افراد و شرکتها از آن برای اهدای کم...
کارآفرینی اجتماعی چه زمانی به عنوان یک جنبش جهانی ظهور کرد؟
کارآفرینی اجتماعی در دهه های اخیر به عنوان یک نیروی قدرتمند برای تغییر در سراسر جهان به ظهور رسیده است. این مقاله به بررسی تاریخچه کارآفرینی اجتماعی، عوامل محرک رشد آن و تأثیر آن بر جوامع در سراسر جها...
4 رویکرد برای مطالعه کارآفرینی
بعضی از رویکردهای اصلی برای مطالعه کارآفرینی عبارتند از: 1. رویکرد جامعه شناسی 2. رویکرد روانشناسی 3. رویکرد سیاسی 4. رویکرد ترکیبی.
انکوباتورها | Incubators | مراکز رشد
دونالد نیوبام (Donald Neubaum) و ژه ژانگ (Jae Jun Jeong) در این مقاله به بررسی مزایا و معایب انکوباتورها پرداخته و نشان دادهاست که این مراکز میتوانند برای کارآفرینان و جامعه محلی مفید باشن...
عینیسازی نظریه پردازی در پژوهشهای کارآفرینی
"contextualizing theory building in entrepreneurship researches" به فارسی برابر است با "محلیسازی ساخت نظریه در پژوهشهای کارآفرینی" | شاکر زهرا | Shaker A. Zahra
معنای کارآفرینی: به سمت یک مفهوم پودمانی
مایکل پندر، در مقالهای با عنوان "مفهوم کارآفرینی: به سوی یک مفهوم مدولار" (The Meaning of Entrepreneurship: Towards a Modular Concept)، مفهوم کارآفرینی را به عنوان یک مفهوم مدولار (ماژ...
فریب خورده توسط تصادف | Fooled by Randomness
نقش پنهان شانس در زندگی و در بازارها | نسیم نیکلاس طالب (Nassim Nicholas Taleb)
ذهنیت اجتماعی شرکتی | The Corporate Social Mind
این کتاب راهنمای روشن و منظم از راههای مشخص و ویژهای را ارائه میدهد که سازمانها میتوانند ارزشهای اجتماعی را در شیوههای کسبوکار خود تلفیق کنند، آنها را ب...
چرا نمی توانیم توانایی های خود را درک کنیم؟
جواب این سوال توسط اثر دانینگ کروگر (Dunning-Kruger Effect) داده میشود.
نوآوری چگونه کار می کند | How Innovation Works
و چرا در آزادی شکوفا می شود. | مت ریدلی عواملی را که نوآوری را امکان پذیر می کند، شرایطی که آن را تقویت می کند و عناصری که مردم را نسبت به آن پذیرا می کند، بررسی می کند.
بحران کاهش ارزش دانشگاه ها
جیسون وینگارد، استدلال میکند که کالجهای ایالات متحده نمیتوانند همگام با چشمانداز مهارتهایی که به سرعت در حال تکامل هستند، همگام شوند.
هرم سلسلهمراتب نیازهای مازلو
هرم مازلو یک نظریه بسیار مهم در روانشناسی است و در بسیاری از زمینههای مختلف، مانند بازاریابی، مدیریت، و آموزش، مورد استفاده قرار میگیرد.
برنامهریزی مدیریت ریسک
برنامه ریزی مدیریت ریسک به منظور شناسایی، ارزیابی، کنترل و مدیریت ریسکهای مختلف در یک سازمان، بسیار مهم است.
فروش اعتباری (اقساطی); کارآفرینی مالی
فروش اعتباری یا فروش اقساطی | تعاریف و مفاهیم | مزایا و معایب | روشها و راهکارها | تاریخچه |
چرا روی چیزهای بی اهمیت تمرکز می کنیم؟
سالن دوچرخه، که به عنوان قانون بیاهمیت پارکینسون نیز شناخته میشود، تمایل ما به اختصاص مقدار نامتناسبی از زمان خود را به مسائل بیاهمیت و بیاهمیت در حالی که مسائل مهم را بدون توج...
تئوری تقلیدی [Mimetic Theory]: ساده اما فوقالعاده قدرتمند
آیا تا به حال به این موضوع فکر کردهاید که چرا گاهی اوقات در انتخابها و رفتارهایمان از دیگران تقلید میکنیم؟ این میل به تقلید چه نقشی در زندگی ما و جوامع ایفا میکند؟ تئوری تقلیدی...
ده گناه مرگبار بازاریابی | Ten Deadly Marketing Sins
کاتلر با تشریح نسخه خود از 10 گناه مرگبار بازاریابی و نحوه جبران آنها، راه حل های عقلانی را برای این مشکلات ارائه می دهد.
بازاریابی در بخش عمومی | Marketing in the Public Sector
"بازاریابی در بخش عمومی: یک نقشه راه برای بهبود عملکرد" نوشتهٔ فیلیپ کاتلر و نانسی لی، کتابی است که به بررسی استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی در بخش عمومی میپردازد. فیلیپ کا...
سرگرمیهای اجتماعی و اهداف بازاریابی: پیوند دو دنیا
در دنیای امروز، سرگرمیهای اجتماعی نقشی پررنگ در زندگی افراد ایفا میکنند. شبکههای اجتماعی، بازیهای آنلاین و سایر اشکال سرگرمیهای تعاملی، بستر مناسبی برای ارتباط، اشتراک&zw...
قدرت برند چیست؟
از وزن برند گرفته تا پهنای برند و عمق برند، هر یک از این عوامل نقش حیاتی در افزایش تأثیرگذاری برند ایفا میکنند. همچنین، با معرفی مثالهای واقعی، به شما نشان خواهیم داد چگونه برندها با استرا...
کاتلر در بازاریابی | Kotler on Marketing
"کاتلر در بازاریابی" به عنوان یک منبع ارزشمند برای متخصصان بازاریابی، دانشجویان بازرگانی، و هر کسی که علاقه مند به کسب درک عمیق تر از اصول و استراتژی های بازاریابی است، عمل می کند. این مفاهی...