تاریخچه کارتهای اعتباری
تاریخچه کارتهای اعتباری : داستان آنکه چگونه و به چه دلیل آغاز شد، دلایل اصلی رشد آنها و آینده کارتها در عصر دیجیتال.
تفاوت بین کارآفرینی اجتماعی و تجاری چیست؟
در حالی که هر دو نوع کارآفرینی به خلاقیت، نوآوری و تعهد نیاز دارند، کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی تجاری در اهداف نهایی و روشهای رسیدن به آنها تفاوت اساسی دارند. این مقاله به بررسی تفاوتهای...
یک کارآفرین اجتماعی چه می کند؟
کارآفرینان اجتماعی با ترکیب نوآوری، خلاقیت و اشتیاق به حل مشکلات اجتماعی، دنیای ما را به مکانی بهتر تبدیل میکنند. این مقاله به بررسی نقش و مسئولیتهای یک کارآفرین اجتماعی، انگیزههای آ...
پدر کارآفرینی اجتماعی کیست؟
پدر کارآفرینی اجتماعی نام "محمد یونس" است. او یکی از شخصیتهای معروف و برجسته در حوزه کارآفرینی اجتماعی است. او با ارائه ایدهٔ اعطای وامهای کوچک برای کمک به افراد فقیر و بید...
کارآفرینی چیست؟
مفهوم | معنا | چیستی | چرایی | ویژگیها | انواع | اهمیت | سوالات متداول در خصوص کارآفرینی و کارآفرینها
حلقه نوآوری | Circle of Innovation
در این کتاب، پیترز بر اهمیت نوآوری و رشد برای دستیابی به بزرگی در کسب و کار تأکید میکند. وی به چالش کشیدن نظریه سنتی کاهش هزینه و تنگ کردن عملکرد به عنوان راه اصلی دستیابی به موفقیت پرداخته و بر...
"رهبر آینده 2" | The Leader of the Future 2
کتاب "رهبر آینده 2: دیدگاهها، استراتژیها، و روشها برای دوران جدید" نوشتهشده توسط فرانسیس هسلباین و مارشال گلداسمیتچ، به مسائل و مفاهیم مرتبط با موضوع رهبری در زمان&zw...
بازی پایان ها | The Ends Game
این کتاب به جای تمرکز صرف بر ویژگی های محصولات یا خدمات، بر اهمیت درک و تحقق نتایج یا "پایان" مورد نظر مشتریان تاکید می کند. با شناسایی و ارائه ارزشی که مشتریان به دنبال آن هستند، شرکت ها می...
شعر و موسیقی علم | The Poetry and Music of Science
Comparing Creativity in Science and ArtTom McLeishOxford UP, 2019 more...
کتاب شکسته شده | Broken
لبلانک چگونگی قرار دادن مردم را در مرکز نهادهای اجتماعی و مدلهای کسبوکار بیمار، از جمله ایجاد تعاونیهای بیشتر و شرکتهای عام المنفعه، تشریح میکند.
کارل مارکس (Karl Marx)
فیلسوف، اقتصاددان و جامعه شناس آلمانی که در قرن نوزدهم زندگی میکرد و به بررسی نظریههای سیاسی و اقتصادی و نقش آنها در شکلگیری جامعه اشاره کرد.
تئوری سیکل زندگی پال هرسی و کنت بلانچارد
مدل رهبری موقعیتی هرسی و بلانچارد، یکی از مدلهای معروف در حوزه مدیریت و رهبری است که در سال ۱۹۶۹ توسط پائول هرسی و کن بلانچارد ارائه شد. در این مدل، سبک رهبری بر اساس نیازهای و توانمندیهای...
قدرت و سیاست در سازمان
خلاصه مبحث قدرت و سیاست کتاب تئوری سازمان ماری جو هچ | تعریف قدرت | نحوه استفاده از قدرت سازمانها | قدرت و اختیار | نمادهای قدرت و فرمانروایی
جایگاهیابی چیست؟
موقعیتیابی یا جایگاهیابی یا موضعیابی آخرین فرایند مرحله کسب و کار است ، جایی که کسب و کار باید مزیت رقابتی خود را ارزیابی کرده و خود را در ذهن مصرف کننده قرار دهد تا گزینه جذاب تری ب...
ده گناه مرگبار بازاریابی | Ten Deadly Marketing Sins
کاتلر با تشریح نسخه خود از 10 گناه مرگبار بازاریابی و نحوه جبران آنها، راه حل های عقلانی را برای این مشکلات ارائه می دهد.
کاتلر در بازاریابی | Kotler on Marketing
"کاتلر در بازاریابی" به عنوان یک منبع ارزشمند برای متخصصان بازاریابی، دانشجویان بازرگانی، و هر کسی که علاقه مند به کسب درک عمیق تر از اصول و استراتژی های بازاریابی است، عمل می کند. این مفاهی...
نسل چهارم بازاریابی | Marketing 4.0
کتاب "بازاریابی 4.0: از سنتی به دیجیتال" نوشتهی فیلیپ کوتلر، هرمان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، به بررسی تحولاتی میپردازد که بازاریابی در عصر دیجیتال با آن مواجه شده است. این کتاب...
نسل سوم بازاریابی | 3.0 Marketing
بازاریابی نسل سوم به عنوان یک الگوی جدید بازاریابی، سه بُعد مهم را مورد توجه قرار میدهد: محصولات، مشتریان و روح انسان. این مفهوم میگوید که بازاریابی باید به طور همزمان بر روی این سه جنبه ت...
قدرت برند چیست؟
از وزن برند گرفته تا پهنای برند و عمق برند، هر یک از این عوامل نقش حیاتی در افزایش تأثیرگذاری برند ایفا میکنند. همچنین، با معرفی مثالهای واقعی، به شما نشان خواهیم داد چگونه برندها با استرا...