فرهنگ کارآفرینی سازمانی
فرهنگ سازمانی به مجموعه از ارزشها، رفتارها، نگرشها، و سیاستهای یک سازمان اطلاق میشود. این فرهنگ میتواند به گونهای باشد که به کارآفرینی سازمان کمک کند و یا به آن مان...
پیشگامان کارآفرینی اجتماعی چه کسانی هستند؟
کارآفرینان اجتماعی در خط مقدم ایجاد تغییر مثبت در جهان هستند. این مقاله برخی از پیشگامان برجسته در این جنبش را معرفی می کند و داستان های آنها را در مورد استفاده از نوآوری و خلاقیت برای حل مشکلات اجتما...
نظريه فرهنگ كارآفرينی ماكس وبر
وبر معتقد بود که فرهنگ، عوامل مهمی در تعیین موفقیت یا شکست سازمانها و کارآفرینان است. او فرهنگ را به عنوان "مجموعهای از ارزشها، باورها، تمایلات و رفتارها" تعریف کرد و معتقد...
نظریه تعهد اجتماعی (Social Embeddedness Theory)
نظریه تعهد اجتماعی، یکی از نظریههای مهم در زمینه کارآفرینی اجتماعی است که بر این ایده تأکید دارد که کارآفرینی اجتماعی به دلیل تعهدات و ارتباطات اجتماعی فردی و اجتماعی به وجود میآید. با این...
بازاریابی برای زنان | Marketing to Women
چگونه می توانید سهم خود را از بزرگترین بخش بازار (زنان) درک کنید، به آن دست پیدا کنید و آن را افزایش دهید | نویسنده مارتا بارلتا
نسل سوم بازاریابی | 3.0 Marketing
بازاریابی نسل سوم به عنوان یک الگوی جدید بازاریابی، سه بُعد مهم را مورد توجه قرار میدهد: محصولات، مشتریان و روح انسان. این مفهوم میگوید که بازاریابی باید به طور همزمان بر روی این سه جنبه ت...
خیر بزرگتر | The Greater Good
شاو راهنمایی در مورد یافتن مأموریت اجتماعی، تدوین طرح کسبوکار و جذب سرمایهگذار ارائه میدهد. او چشمانداز جدیدی از سرمایهداری را پیشنهاد میکند که بر همکاری و روابط تأ...
کتاب بزرگتر فکر کن | Think Bigger
نوآوری موفق چگونه کار می کند و چگونه می توانید شروع کنید؟ در این کتاب، شینا آیینگار، دانشمند علوم اجتماعی و استاد مدرسه بازرگانی کلمبیا، روشی برای ابداع راهحلهای خلاقانه برای مشکلات پیچیده...
انقلاب بازی سازی | The Gamification Revolution
این کتاب درباره استفاده از گیمیفیکیشن در محیط کاری و تجارت صحبت میکند و به خوانندگان نشان میدهد که چگونه میتوانند با استفاده از مکانیسمهای بازی و عناصر گیمیفیکیشن، کارکنان و مش...
ده گناه مرگبار بازاریابی | Ten Deadly Marketing Sins
کاتلر با تشریح نسخه خود از 10 گناه مرگبار بازاریابی و نحوه جبران آنها، راه حل های عقلانی را برای این مشکلات ارائه می دهد.
چرا روی چیزهای بی اهمیت تمرکز می کنیم؟
سالن دوچرخه، که به عنوان قانون بیاهمیت پارکینسون نیز شناخته میشود، تمایل ما به اختصاص مقدار نامتناسبی از زمان خود را به مسائل بیاهمیت و بیاهمیت در حالی که مسائل مهم را بدون توج...
مارکسیسم اقتصادی | Marxism economic
نظریه اقتصادی مارکسیستی به عنوان یک جزء اصلی از مارکسیسم، تلاش میکند تا ساختار اقتصادی جامعه را تحلیل کند و نقش آن در تشکیل و تعیین سایر جوانب اجتماعی و سیاسی را بررسی کند. در اساس، مارکسیسم اقت...
چرا به اطلاعات خاص بیشتر از آمارها تکیه میکنیم؟
خطای نرخ پایه، توضیح می دهد. مغلطه نرخ پایه موقعی پیش میآید که شخصی برای قضاوت یک مساله، اطلاعات آماری را نادیده بگیرد و به جایش به اطلاعات بیربطی توسل بجوید که در نظر خودش به مساله مربوط...
ده گناه مرگبار بازاریابی | Ten Deadly Marketing Sins
کاتلر با تشریح نسخه خود از 10 گناه مرگبار بازاریابی و نحوه جبران آنها، راه حل های عقلانی را برای این مشکلات ارائه می دهد.
نقش هوش مصنوعی در بازاریابی
بازاریابی هوش مصنوعی، فناوریهای هوش مصنوعی را با دادههای تجربه مشتری و برند ترکیب میکند تا بینش بسیار دقیقی در مورد سفر مشتری و روند بازار شما ارائه دهد. فناوریهای هوش مصنوعی م...
جایگاهیابی چیست؟
موقعیتیابی یا جایگاهیابی یا موضعیابی آخرین فرایند مرحله کسب و کار است ، جایی که کسب و کار باید مزیت رقابتی خود را ارزیابی کرده و خود را در ذهن مصرف کننده قرار دهد تا گزینه جذاب تری ب...
استراتژی بازاریابی پادکست | Podcasting Marketing Strategy
راهنمای کامل برای ایجاد، انتشار و کسب درآمد از یک پادکست موفق نوشتهای از دانیل رولز و سیاران راجرز
نسل پنجم بازاریابی | Marketing 5.0
"مارکتینگ 5.0: فناوری برای بشریت" یک کتاب است که توسط هرماوان کارتاجایا، فیلیپ کوتلر و ایوان ستیاوان نوشته شده است. این کتاب به بررسی نوآوریها و تغییراتی که در عصر دیجیتال و فناوری در...
نسل چهارم بازاریابی | Marketing 4.0
کتاب "بازاریابی 4.0: از سنتی به دیجیتال" نوشتهی فیلیپ کوتلر، هرمان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، به بررسی تحولاتی میپردازد که بازاریابی در عصر دیجیتال با آن مواجه شده است. این کتاب...