نظریه تعهد اجتماعی (Social Embeddedness Theory)
نظریه تعهد اجتماعی، یکی از نظریههای مهم در زمینه کارآفرینی اجتماعی است که بر این ایده تأکید دارد که کارآفرینی اجتماعی به دلیل تعهدات و ارتباطات اجتماعی فردی و اجتماعی به وجود میآید. با این...
معنای کارآفرینی: به سمت یک مفهوم پودمانی
مایکل پندر، در مقالهای با عنوان "مفهوم کارآفرینی: به سوی یک مفهوم مدولار" (The Meaning of Entrepreneurship: Towards a Modular Concept)، مفهوم کارآفرینی را به عنوان یک مفهوم مدولار (ماژ...
نظريه فرهنگ كارآفرينی ماكس وبر
وبر معتقد بود که فرهنگ، عوامل مهمی در تعیین موفقیت یا شکست سازمانها و کارآفرینان است. او فرهنگ را به عنوان "مجموعهای از ارزشها، باورها، تمایلات و رفتارها" تعریف کرد و معتقد...
بهینه سازی برای ارزش اجتماعی و تجاری
مصرف کنندگان، سرمایه گذاران، کارمندان و سایر ذینفعان اکنون از شرکت ها می خواهند که تأثیر مثبتی بر جامعه بگذارند. و تأثیر خیره کننده رسانه های اجتماعی به این معنی است که شما نمی توانید فقط یک توهم بسیا...
پایداری برای تغییر اجتماعی | Sustainability to Social Change
رهبری کردن شرکت خود از مدیریت ریسک به سوی ایجاد ارزش اجتماعی | روانشناس فیل میرویس و استاد استراتژی برد گوگینز، مدیران کسبوکار را تشویق میکنند که فعالیتهای اجتماعی و محیط...
کتاب شکسته شده | Broken
لبلانک چگونگی قرار دادن مردم را در مرکز نهادهای اجتماعی و مدلهای کسبوکار بیمار، از جمله ایجاد تعاونیهای بیشتر و شرکتهای عام المنفعه، تشریح میکند.
کتاب کار تفکر طراحی | The Design Thinking Workbook
مهارتهای ضروری برای خلاقیت و رشد تجاری | نویسندگان: چاروی پاریخ و سی.جی. میدوز
خارج از لبه | Off the Edge
کلی ویل تاریخچهای از ارائه این باور غیرمحتمل و بادوام که زمین مسطح است، ارائه میدهد و در این راستا به بررسی نحوه گسترش تئوریهای توطئه میپردازد.
موفقیت استارتاپ اجتماعی
چگونه بهترین سازمانهای غیرانتفاعی(خیریه، سازمان مردم نهاد، سمن و...) راهاندازی میشوند، بزرگتر میشوند و تفاوت ایجاد میکنند. نویسنده: کاتلین کلی جانوس
استراتژی خوب / استراتژی بد | Good Strategy / Bad Strategy
استراتژی تجاری یک جنبه بسیار مهم در موفقیت کسب و کار است و همچنین اهمیت بزرگی در نوشتارهای ریچارد روملت دارد. روملت به عنوان یک استراتژیست استراتژی شناخته میشود و تأثیرگذاری وی در مدیریت کسب و ک...
چرخه عمر شرکتها ادیزس Adizes Corporate Lifecycle
با درک چرخهی شرکتی آدیزس، شرکتها میتوانند استراتژیهای بهتری را برای رشد و توسعه خود انتخاب کنند و از نابودی پیشگیری کنند.
توهم بدن شناگر و دیگر اشتباهات مغز
توهم بدن شناگر (یا خطای منطقی بدن شناگر) ناشی از باور غالب به اینکه میتوان با تمرین به همان شیوهای که شناگران حرفهای تمرین میکنند، بدنی عالی مانند بدن شناگران حرفهای کسب...
قدرت و سیاست در سازمان
خلاصه مبحث قدرت و سیاست کتاب تئوری سازمان ماری جو هچ | تعریف قدرت | نحوه استفاده از قدرت سازمانها | قدرت و اختیار | نمادهای قدرت و فرمانروایی
مهمترین مکاتب اقتصادی
دانستن مکاتب اقتصادی جهان نقش مهمی در درک و تحلیل پدیدههای اقتصادی دارد. در زمینه اقتصاد، مکاتب مختلف نگرشها، تئوریها و رویکردهای متفاوتی را دربارهٔ علم اقتصاد ارائه میدهند.
استراتژی بازاریابی پادکست | Podcasting Marketing Strategy
راهنمای کامل برای ایجاد، انتشار و کسب درآمد از یک پادکست موفق نوشتهای از دانیل رولز و سیاران راجرز
نسل پنجم بازاریابی | Marketing 5.0
"مارکتینگ 5.0: فناوری برای بشریت" یک کتاب است که توسط هرماوان کارتاجایا، فیلیپ کوتلر و ایوان ستیاوان نوشته شده است. این کتاب به بررسی نوآوریها و تغییراتی که در عصر دیجیتال و فناوری در...
ده گناه مرگبار بازاریابی | Ten Deadly Marketing Sins
کاتلر با تشریح نسخه خود از 10 گناه مرگبار بازاریابی و نحوه جبران آنها، راه حل های عقلانی را برای این مشکلات ارائه می دهد.
بازاریابی در بخش عمومی | Marketing in the Public Sector
"بازاریابی در بخش عمومی: یک نقشه راه برای بهبود عملکرد" نوشتهٔ فیلیپ کاتلر و نانسی لی، کتابی است که به بررسی استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی در بخش عمومی میپردازد. فیلیپ کا...
تئوری تقلیدی [Mimetic Theory]: ساده اما فوقالعاده قدرتمند
آیا تا به حال به این موضوع فکر کردهاید که چرا گاهی اوقات در انتخابها و رفتارهایمان از دیگران تقلید میکنیم؟ این میل به تقلید چه نقشی در زندگی ما و جوامع ایفا میکند؟ تئوری تقلیدی...
قدرت برند چیست؟
از وزن برند گرفته تا پهنای برند و عمق برند، هر یک از این عوامل نقش حیاتی در افزایش تأثیرگذاری برند ایفا میکنند. همچنین، با معرفی مثالهای واقعی، به شما نشان خواهیم داد چگونه برندها با استرا...