فرهنگ کارآفرینی سازمانی
فرهنگ سازمانی به مجموعه از ارزشها، رفتارها، نگرشها، و سیاستهای یک سازمان اطلاق میشود. این فرهنگ میتواند به گونهای باشد که به کارآفرینی سازمان کمک کند و یا به آن مان...
چگونه کارآفرینی اجتماعی بر کسب و کار ها تأثیر می گذارد؟
در این مقاله، به بررسی تأثیر فزاینده کارآفرینی اجتماعی بر دنیای کسب و کار میپردازیم. از پر کردن خلاهای موجود در بازار گرفته تا بازتعریف مسئولیت اجتماعی شرکتها، کارآفرینان اجتماعی در حال مت...
بهینه سازی برای ارزش اجتماعی و تجاری
مصرف کنندگان، سرمایه گذاران، کارمندان و سایر ذینفعان اکنون از شرکت ها می خواهند که تأثیر مثبتی بر جامعه بگذارند. و تأثیر خیره کننده رسانه های اجتماعی به این معنی است که شما نمی توانید فقط یک توهم بسیا...
4 رویکرد برای مطالعه کارآفرینی
بعضی از رویکردهای اصلی برای مطالعه کارآفرینی عبارتند از: 1. رویکرد جامعه شناسی 2. رویکرد روانشناسی 3. رویکرد سیاسی 4. رویکرد ترکیبی.
عینیسازی نظریه پردازی در پژوهشهای کارآفرینی
"contextualizing theory building in entrepreneurship researches" به فارسی برابر است با "محلیسازی ساخت نظریه در پژوهشهای کارآفرینی" | شاکر زهرا | Shaker A. Zahra
وحشت 1907: درسهایی از طوفان کامل بازار
«وحشت 1907: درسهایی از طوفان کامل بازار» کتابی نوشتهٔ رابرت اف. برونر و شان دی. کار است. این کتاب رویدادها و پیامدهای بحران مالی موسوم به وحشت 1907 را بررسی میکند که یک رکود اق...
پیتر دارکر | Peter Drucker
شکلدهی به ذهن مدیریت - چگونه معروفترین متفکر مدیریت جهان عناصر موفقیت تجاری را شکل داد
صورتی فکر نکن | Don't Think Pink
نویسندگان و مشاوران بازاریابی لیزا جانسون و آندریا لرند توضیح میدهند که چگونه تلاشهای بازاریابی خود را به سمت زنان هدایت کنید.
استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ | Influencer Marketing Strategy
برای ایجاد یک استراتژی موفق در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ، میتوانید به راهنماییهای گوردون گلنیستر، که یک متخصص برجسته در زمینه بازاریابی است، توجه کنید. در این نوشته، مهمترین راهنماها...
دراکر سرنوشت ساز | The Definitive Drucker
ادرشیم جزئیات زندگی شخصی پیتر دراکر "پدر مدیریت مدرن" را ارائه میدهد که قوانین مدیریتی او را بیشتر قانعکننده میکند.
حقایق ناگفته برای موفقیت شغلی
بسیاری از مردم در تلاش هستند تا بفهمند چرا نمی توانند در حرفه خود پیشرفت کنند. آنها به سختی کار می کنند در حالی که امیدوارند مدیرانشان متوجه تلاش های آنها شده و به آنها پاداش دهند، اما در بیشتر مواقع،...
اقتصاد نهادگرایی | institutional economics
مقاله ما به تجزیه و تحلیل اصول اصلی اقتصاد نهادگرا میپردازد. این نظریه بر این اصل تأکید دارد که نهادها و قواعد، توسعه اقتصادی را تحت تأثیر خود قرار میدهند. در این تحلیل، عواملی مانند حقوق...
چرا روی چیزهای بی اهمیت تمرکز می کنیم؟
سالن دوچرخه، که به عنوان قانون بیاهمیت پارکینسون نیز شناخته میشود، تمایل ما به اختصاص مقدار نامتناسبی از زمان خود را به مسائل بیاهمیت و بیاهمیت در حالی که مسائل مهم را بدون توج...
استراتژی بازاریابی پادکست | Podcasting Marketing Strategy
راهنمای کامل برای ایجاد، انتشار و کسب درآمد از یک پادکست موفق نوشتهای از دانیل رولز و سیاران راجرز
تئوری تقلیدی [Mimetic Theory]: ساده اما فوقالعاده قدرتمند
آیا تا به حال به این موضوع فکر کردهاید که چرا گاهی اوقات در انتخابها و رفتارهایمان از دیگران تقلید میکنیم؟ این میل به تقلید چه نقشی در زندگی ما و جوامع ایفا میکند؟ تئوری تقلیدی...
نسل چهارم بازاریابی | Marketing 4.0
کتاب "بازاریابی 4.0: از سنتی به دیجیتال" نوشتهی فیلیپ کوتلر، هرمان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، به بررسی تحولاتی میپردازد که بازاریابی در عصر دیجیتال با آن مواجه شده است. این کتاب...
کاتلر در بازاریابی | Kotler on Marketing
"کاتلر در بازاریابی" به عنوان یک منبع ارزشمند برای متخصصان بازاریابی، دانشجویان بازرگانی، و هر کسی که علاقه مند به کسب درک عمیق تر از اصول و استراتژی های بازاریابی است، عمل می کند. این مفاهی...
نسل پنجم بازاریابی | Marketing 5.0
"مارکتینگ 5.0: فناوری برای بشریت" یک کتاب است که توسط هرماوان کارتاجایا، فیلیپ کوتلر و ایوان ستیاوان نوشته شده است. این کتاب به بررسی نوآوریها و تغییراتی که در عصر دیجیتال و فناوری در...
نقش هوش مصنوعی در بازاریابی
بازاریابی هوش مصنوعی، فناوریهای هوش مصنوعی را با دادههای تجربه مشتری و برند ترکیب میکند تا بینش بسیار دقیقی در مورد سفر مشتری و روند بازار شما ارائه دهد. فناوریهای هوش مصنوعی م...