چگونه کارآفرینی اجتماعی بر کسب و کار ها تأثیر می گذارد؟
در این مقاله، به بررسی تأثیر فزاینده کارآفرینی اجتماعی بر دنیای کسب و کار میپردازیم. از پر کردن خلاهای موجود در بازار گرفته تا بازتعریف مسئولیت اجتماعی شرکتها، کارآفرینان اجتماعی در حال مت...
فرهنگ کارآفرینی سازمانی
فرهنگ سازمانی به مجموعه از ارزشها، رفتارها، نگرشها، و سیاستهای یک سازمان اطلاق میشود. این فرهنگ میتواند به گونهای باشد که به کارآفرینی سازمان کمک کند و یا به آن مان...
بهینه سازی برای ارزش اجتماعی و تجاری
مصرف کنندگان، سرمایه گذاران، کارمندان و سایر ذینفعان اکنون از شرکت ها می خواهند که تأثیر مثبتی بر جامعه بگذارند. و تأثیر خیره کننده رسانه های اجتماعی به این معنی است که شما نمی توانید فقط یک توهم بسیا...
کارآفرینی اجتماعی در سطح دانشگاه چه می شود؟
دانشگاهها به طور فزایندهای به عنوان مراکز کارآفرینی اجتماعی شناخته میشوند، جایی که دانشجویان، اساتید و کارکنان برای حل مشکلات اجتماعی از طریق ابتکارات نوآورانه گرد هم میآیند. ا...
دراکر سرنوشت ساز | The Definitive Drucker
ادرشیم جزئیات زندگی شخصی پیتر دراکر "پدر مدیریت مدرن" را ارائه میدهد که قوانین مدیریتی او را بیشتر قانعکننده میکند.
وحشت 1907: درسهایی از طوفان کامل بازار
«وحشت 1907: درسهایی از طوفان کامل بازار» کتابی نوشتهٔ رابرت اف. برونر و شان دی. کار است. این کتاب رویدادها و پیامدهای بحران مالی موسوم به وحشت 1907 را بررسی میکند که یک رکود اق...
مقابله با سرمایه داری | Confronting Capitalism
روبهرو شدن با سرمایهداری: پاسخهای واقعی برای یک سامانه اقتصادی بحرانی | کاتلر در این کتاب به بررسی انتقادی سیستم سرمایهداری میپردازد و پیشنهاداتی برای اصلاح آن ارائه می&z...
چرا نمی توانیم توانایی های خود را درک کنیم؟
جواب این سوال توسط اثر دانینگ کروگر (Dunning-Kruger Effect) داده میشود.
کتاب بزرگتر فکر کن | Think Bigger
نوآوری موفق چگونه کار می کند و چگونه می توانید شروع کنید؟ در این کتاب، شینا آیینگار، دانشمند علوم اجتماعی و استاد مدرسه بازرگانی کلمبیا، روشی برای ابداع راهحلهای خلاقانه برای مشکلات پیچیده...
کتاب کار | Work
جیمز سازمن مروری جذاب از تاریخ کار ارائه میدهد، در عین حال از حرص و آز نامحدود بشر گله میکند.
چرا نظریه سازمان را مطالعه می کنیم؟
بر اساس فصل اول کتاب نظریه سازمان ماری جو هچ | نظریه سازمان برای ما به عنوان مدیران و رهبران سازمانها بسیار حائز اهمیت است، زیرا با مطالعه آن میتوانیم فرایندهای سازمانی را بهتر درک ک...
تفاوت رهبر و مدیر
واقعیت تفاوت مدیر و رهبر در چیست؟ | آیا تفکیکی میان این دو وجود دارد ؟ | تعریف مدیر و رهبر چیست؟
چرا به اطلاعات خاص بیشتر از آمارها تکیه میکنیم؟
خطای نرخ پایه، توضیح می دهد. مغلطه نرخ پایه موقعی پیش میآید که شخصی برای قضاوت یک مساله، اطلاعات آماری را نادیده بگیرد و به جایش به اطلاعات بیربطی توسل بجوید که در نظر خودش به مساله مربوط...
چرخه عمر شرکتها ادیزس Adizes Corporate Lifecycle
با درک چرخهی شرکتی آدیزس، شرکتها میتوانند استراتژیهای بهتری را برای رشد و توسعه خود انتخاب کنند و از نابودی پیشگیری کنند.
نسل چهارم بازاریابی | Marketing 4.0
کتاب "بازاریابی 4.0: از سنتی به دیجیتال" نوشتهی فیلیپ کوتلر، هرمان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، به بررسی تحولاتی میپردازد که بازاریابی در عصر دیجیتال با آن مواجه شده است. این کتاب...
بازاریابی برای زنان | Marketing to Women
چگونه می توانید سهم خود را از بزرگترین بخش بازار (زنان) درک کنید، به آن دست پیدا کنید و آن را افزایش دهید | نویسنده مارتا بارلتا
سرگرمیهای اجتماعی و اهداف بازاریابی: پیوند دو دنیا
در دنیای امروز، سرگرمیهای اجتماعی نقشی پررنگ در زندگی افراد ایفا میکنند. شبکههای اجتماعی، بازیهای آنلاین و سایر اشکال سرگرمیهای تعاملی، بستر مناسبی برای ارتباط، اشتراک&zw...
نسل سوم بازاریابی | 3.0 Marketing
بازاریابی نسل سوم به عنوان یک الگوی جدید بازاریابی، سه بُعد مهم را مورد توجه قرار میدهد: محصولات، مشتریان و روح انسان. این مفهوم میگوید که بازاریابی باید به طور همزمان بر روی این سه جنبه ت...
ده گناه مرگبار بازاریابی | Ten Deadly Marketing Sins
کاتلر با تشریح نسخه خود از 10 گناه مرگبار بازاریابی و نحوه جبران آنها، راه حل های عقلانی را برای این مشکلات ارائه می دهد.
بازاریابی در بخش عمومی | Marketing in the Public Sector
"بازاریابی در بخش عمومی: یک نقشه راه برای بهبود عملکرد" نوشتهٔ فیلیپ کاتلر و نانسی لی، کتابی است که به بررسی استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی در بخش عمومی میپردازد. فیلیپ کا...