فرهنگ کارآفرینی سازمانی
فرهنگ سازمانی به مجموعه از ارزشها، رفتارها، نگرشها، و سیاستهای یک سازمان اطلاق میشود. این فرهنگ میتواند به گونهای باشد که به کارآفرینی سازمان کمک کند و یا به آن مان...
نظريه فرهنگ كارآفرينی ماكس وبر
وبر معتقد بود که فرهنگ، عوامل مهمی در تعیین موفقیت یا شکست سازمانها و کارآفرینان است. او فرهنگ را به عنوان "مجموعهای از ارزشها، باورها، تمایلات و رفتارها" تعریف کرد و معتقد...
4 رویکرد برای مطالعه کارآفرینی
بعضی از رویکردهای اصلی برای مطالعه کارآفرینی عبارتند از: 1. رویکرد جامعه شناسی 2. رویکرد روانشناسی 3. رویکرد سیاسی 4. رویکرد ترکیبی.
کارآفرینی اجتماعی چگونه بر روزنامه نگاری تأثیر خواهد گذاشت؟
در این مقاله، به بررسی تأثیر فزاینده کارآفرینی اجتماعی بر صنعت روزنامهنگاری میپردازیم. با چالشها و فرصتهای پیش روی روزنامهنگاران در عصر دیجیتال آشنا شوید و دریابید که چگو...
دانش قبیله ای | Tribal Knowledge
جان مور از تجربیاتش در استارباکس، درسهای ارزشمندی درباره مدیریت برند، جذب مشتری و راهبردهای بازاریابی به اشتراک گذاشته است. وی تأکید دارد که ایجاد فرهنگ برندی قوی، تمرکز بر تجربه مشتری و برقراری...
ده گناه مرگبار بازاریابی | Ten Deadly Marketing Sins
کاتلر با تشریح نسخه خود از 10 گناه مرگبار بازاریابی و نحوه جبران آنها، راه حل های عقلانی را برای این مشکلات ارائه می دهد.
خیر بزرگتر | The Greater Good
شاو راهنمایی در مورد یافتن مأموریت اجتماعی، تدوین طرح کسبوکار و جذب سرمایهگذار ارائه میدهد. او چشمانداز جدیدی از سرمایهداری را پیشنهاد میکند که بر همکاری و روابط تأ...
نوآوری چگونه کار می کند | How Innovation Works
و چرا در آزادی شکوفا می شود. | مت ریدلی عواملی را که نوآوری را امکان پذیر می کند، شرایطی که آن را تقویت می کند و عناصری که مردم را نسبت به آن پذیرا می کند، بررسی می کند.
بحران کاهش ارزش دانشگاه ها
جیسون وینگارد، استدلال میکند که کالجهای ایالات متحده نمیتوانند همگام با چشمانداز مهارتهایی که به سرعت در حال تکامل هستند، همگام شوند.
بازاریابی در بخش عمومی | Marketing in the Public Sector
"بازاریابی در بخش عمومی: یک نقشه راه برای بهبود عملکرد" نوشتهٔ فیلیپ کاتلر و نانسی لی، کتابی است که به بررسی استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی در بخش عمومی میپردازد. فیلیپ کا...
کارل مارکس (Karl Marx)
فیلسوف، اقتصاددان و جامعه شناس آلمانی که در قرن نوزدهم زندگی میکرد و به بررسی نظریههای سیاسی و اقتصادی و نقش آنها در شکلگیری جامعه اشاره کرد.
امیل دورکیم (Emile Durkheim)
جامعه شناس فرانسوی که در قرن نوزدهم زندگی میکرد و به بررسی فرهنگ و نیازهای انسانی پرداخت.
نسل پنجم بازاریابی | Marketing 5.0
"مارکتینگ 5.0: فناوری برای بشریت" یک کتاب است که توسط هرماوان کارتاجایا، فیلیپ کوتلر و ایوان ستیاوان نوشته شده است. این کتاب به بررسی نوآوریها و تغییراتی که در عصر دیجیتال و فناوری در...
قدرت برند چیست؟
از وزن برند گرفته تا پهنای برند و عمق برند، هر یک از این عوامل نقش حیاتی در افزایش تأثیرگذاری برند ایفا میکنند. همچنین، با معرفی مثالهای واقعی، به شما نشان خواهیم داد چگونه برندها با استرا...
نسل سوم بازاریابی | 3.0 Marketing
بازاریابی نسل سوم به عنوان یک الگوی جدید بازاریابی، سه بُعد مهم را مورد توجه قرار میدهد: محصولات، مشتریان و روح انسان. این مفهوم میگوید که بازاریابی باید به طور همزمان بر روی این سه جنبه ت...
جایگاهیابی چیست؟
موقعیتیابی یا جایگاهیابی یا موضعیابی آخرین فرایند مرحله کسب و کار است ، جایی که کسب و کار باید مزیت رقابتی خود را ارزیابی کرده و خود را در ذهن مصرف کننده قرار دهد تا گزینه جذاب تری ب...
سرگرمیهای اجتماعی و اهداف بازاریابی: پیوند دو دنیا
در دنیای امروز، سرگرمیهای اجتماعی نقشی پررنگ در زندگی افراد ایفا میکنند. شبکههای اجتماعی، بازیهای آنلاین و سایر اشکال سرگرمیهای تعاملی، بستر مناسبی برای ارتباط، اشتراک&zw...
نسل چهارم بازاریابی | Marketing 4.0
کتاب "بازاریابی 4.0: از سنتی به دیجیتال" نوشتهی فیلیپ کوتلر، هرمان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، به بررسی تحولاتی میپردازد که بازاریابی در عصر دیجیتال با آن مواجه شده است. این کتاب...