کارآفرینان اجتماعی چگونه هستند؟
کارآفرینان اجتماعی با ترکیب اشتیاق به حل مشکلات اجتماعی، خلاقیت و نوآوری، دنیای ما را به مکانی بهتر تبدیل میکنند. این مقاله به بررسی ویژگیهای کلیدی کارآفرینان اجتماعی، انگیزههای آنها...
کارآفرینی اجتماعی چه زمانی به عنوان یک جنبش جهانی ظهور کرد؟
کارآفرینی اجتماعی در دهه های اخیر به عنوان یک نیروی قدرتمند برای تغییر در سراسر جهان به ظهور رسیده است. این مقاله به بررسی تاریخچه کارآفرینی اجتماعی، عوامل محرک رشد آن و تأثیر آن بر جوامع در سراسر جها...
پدر کارآفرینی اجتماعی کیست؟
پدر کارآفرینی اجتماعی نام "محمد یونس" است. او یکی از شخصیتهای معروف و برجسته در حوزه کارآفرینی اجتماعی است. او با ارائه ایدهٔ اعطای وامهای کوچک برای کمک به افراد فقیر و بید...
نسل چهارم بازاریابی | Marketing 4.0
کتاب "بازاریابی 4.0: از سنتی به دیجیتال" نوشتهی فیلیپ کوتلر، هرمان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، به بررسی تحولاتی میپردازد که بازاریابی در عصر دیجیتال با آن مواجه شده است. این کتاب...
بازی پایان ها | The Ends Game
این کتاب به جای تمرکز صرف بر ویژگی های محصولات یا خدمات، بر اهمیت درک و تحقق نتایج یا "پایان" مورد نظر مشتریان تاکید می کند. با شناسایی و ارائه ارزشی که مشتریان به دنبال آن هستند، شرکت ها می...
تست مامان | The Mom Test
چگونه با مشتریان صحبت کنیم و بفهمیم آیا ایده کسب و کار ما خوب است در هنگامی که همه به شما دروغ میگویند
مائو، مارکس و بازار | Mao, Marx & the Market
دین لبارون نویسنده کتاب شما را با نیروهایی آشنا می کند که دو فرهنگ بزرگ روسیه و چین را شکل داده اند. متن مزین به داستانها، حکایات، تمثیلها و طنز است که خواندن را به همان اندازه سرگرم...
موفقیت استارتاپ اجتماعی
چگونه بهترین سازمانهای غیرانتفاعی(خیریه، سازمان مردم نهاد، سمن و...) راهاندازی میشوند، بزرگتر میشوند و تفاوت ایجاد میکنند. نویسنده: کاتلین کلی جانوس
دانش قبیله ای | Tribal Knowledge
جان مور از تجربیاتش در استارباکس، درسهای ارزشمندی درباره مدیریت برند، جذب مشتری و راهبردهای بازاریابی به اشتراک گذاشته است. وی تأکید دارد که ایجاد فرهنگ برندی قوی، تمرکز بر تجربه مشتری و برقراری...
توهم بدن شناگر و دیگر اشتباهات مغز
توهم بدن شناگر (یا خطای منطقی بدن شناگر) ناشی از باور غالب به اینکه میتوان با تمرین به همان شیوهای که شناگران حرفهای تمرین میکنند، بدنی عالی مانند بدن شناگران حرفهای کسب...
مهمترین مکاتب اقتصادی
دانستن مکاتب اقتصادی جهان نقش مهمی در درک و تحلیل پدیدههای اقتصادی دارد. در زمینه اقتصاد، مکاتب مختلف نگرشها، تئوریها و رویکردهای متفاوتی را دربارهٔ علم اقتصاد ارائه میدهند.
راهنمای مدل رشد گرینر | Guide to Greiner’s Growth Model
مدل رشد گرینر یک چارچوب اساسی برای توصیف مراحل رشد کسب و کارها است که شامل پنج مرحله اصلی است. این مدل به کسب و کارها کمک میکند تا به بهترین شکل از فرصتهای موجود در بازار بهرهمند شون...
مکتب اقتصادی شیکاگو
مکتب شیکاگو یک مکتب اقتصادی نئوکلاسیک است که در دهه ۱۹۳۰ در دانشگاه شیکاگو ایجاد شد. اصل اساسی مکتب شیکاگو آن است که در یک اقتصاد، بازارهای آزاد به بهترین وجه منابع را تخصیص میدهند و بهتر است بر...
تئوری تقلیدی [Mimetic Theory]: ساده اما فوقالعاده قدرتمند
آیا تا به حال به این موضوع فکر کردهاید که چرا گاهی اوقات در انتخابها و رفتارهایمان از دیگران تقلید میکنیم؟ این میل به تقلید چه نقشی در زندگی ما و جوامع ایفا میکند؟ تئوری تقلیدی...
نسل پنجم بازاریابی | Marketing 5.0
"مارکتینگ 5.0: فناوری برای بشریت" یک کتاب است که توسط هرماوان کارتاجایا، فیلیپ کوتلر و ایوان ستیاوان نوشته شده است. این کتاب به بررسی نوآوریها و تغییراتی که در عصر دیجیتال و فناوری در...
سرگرمیهای اجتماعی و اهداف بازاریابی: پیوند دو دنیا
در دنیای امروز، سرگرمیهای اجتماعی نقشی پررنگ در زندگی افراد ایفا میکنند. شبکههای اجتماعی، بازیهای آنلاین و سایر اشکال سرگرمیهای تعاملی، بستر مناسبی برای ارتباط، اشتراک&zw...
ده گناه مرگبار بازاریابی | Ten Deadly Marketing Sins
کاتلر با تشریح نسخه خود از 10 گناه مرگبار بازاریابی و نحوه جبران آنها، راه حل های عقلانی را برای این مشکلات ارائه می دهد.
کاتلر در بازاریابی | Kotler on Marketing
"کاتلر در بازاریابی" به عنوان یک منبع ارزشمند برای متخصصان بازاریابی، دانشجویان بازرگانی، و هر کسی که علاقه مند به کسب درک عمیق تر از اصول و استراتژی های بازاریابی است، عمل می کند. این مفاهی...
قدرت برند چیست؟
از وزن برند گرفته تا پهنای برند و عمق برند، هر یک از این عوامل نقش حیاتی در افزایش تأثیرگذاری برند ایفا میکنند. همچنین، با معرفی مثالهای واقعی، به شما نشان خواهیم داد چگونه برندها با استرا...