4 رویکرد برای مطالعه کارآفرینی
بعضی از رویکردهای اصلی برای مطالعه کارآفرینی عبارتند از: 1. رویکرد جامعه شناسی 2. رویکرد روانشناسی 3. رویکرد سیاسی 4. رویکرد ترکیبی.
چگونه می توان برای حضور در عرصه کارآفرینی اجتماعی آماده شد؟
آیا به دنبال شغلی هستید که هم معنادار باشد و هم تاثیرگذار؟ کارآفرینی اجتماعی ممکن است پاسخ شما باشد. این مقاله راهنمایی گام به گام برای آماده شدن برای ورود به این عرصه ارائه می دهد، از یافتن ایده ای ک...
تفاوت بین کارآفرینی اجتماعی و تجاری چیست؟
در حالی که هر دو نوع کارآفرینی به خلاقیت، نوآوری و تعهد نیاز دارند، کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی تجاری در اهداف نهایی و روشهای رسیدن به آنها تفاوت اساسی دارند. این مقاله به بررسی تفاوتهای...
کتاب اسرار اسپراکار
ایسلند چیزهای زیادی برای آموزش به بقیه جهان دارد. این کشور به لطف اقدامات فردی و جمعی شهروندان خود، از جمله زنان ایسلندی، معروف به "اسپراکار"، در کاهش شکاف جنسیتی در جهان پیشتاز است.
نوآوری چگونه کار می کند | How Innovation Works
و چرا در آزادی شکوفا می شود. | مت ریدلی عواملی را که نوآوری را امکان پذیر می کند، شرایطی که آن را تقویت می کند و عناصری که مردم را نسبت به آن پذیرا می کند، بررسی می کند.
چگونه فکر کنیم | How to Think
توم چتفیلد، فیلسوف فناوری درباره نحوه سوال کردن از فرضیات و تعصبات خود، بهبود تمرکز خود و تشکیل استدلالهای قوی و منطقی صحبت میکند.
مائو، مارکس و بازار | Mao, Marx & the Market
دین لبارون نویسنده کتاب شما را با نیروهایی آشنا می کند که دو فرهنگ بزرگ روسیه و چین را شکل داده اند. متن مزین به داستانها، حکایات، تمثیلها و طنز است که خواندن را به همان اندازه سرگرم...
چرا نمی توانیم توانایی های خود را درک کنیم؟
جواب این سوال توسط اثر دانینگ کروگر (Dunning-Kruger Effect) داده میشود.
کارل مارکس (Karl Marx)
فیلسوف، اقتصاددان و جامعه شناس آلمانی که در قرن نوزدهم زندگی میکرد و به بررسی نظریههای سیاسی و اقتصادی و نقش آنها در شکلگیری جامعه اشاره کرد.
راهنمای مدل رشد گرینر | Guide to Greiner’s Growth Model
مدل رشد گرینر یک چارچوب اساسی برای توصیف مراحل رشد کسب و کارها است که شامل پنج مرحله اصلی است. این مدل به کسب و کارها کمک میکند تا به بهترین شکل از فرصتهای موجود در بازار بهرهمند شون...
برنامهریزی مدیریت ریسک
برنامه ریزی مدیریت ریسک به منظور شناسایی، ارزیابی، کنترل و مدیریت ریسکهای مختلف در یک سازمان، بسیار مهم است.
نظریه دو عاملی هرزبرگ
نظریه هرزبرگ (Herzberg's Two-Factor Theory) یکی از مهمترین نظریههای محرکهای انگیزشی در رفتار سازمانی است که توسط فردریک هرزبرگ (Frederick Herzberg) در دهه ۱۹۵۰ معرفی شد. این نظریه بر ا...
استراتژی بازاریابی پادکست | Podcasting Marketing Strategy
راهنمای کامل برای ایجاد، انتشار و کسب درآمد از یک پادکست موفق نوشتهای از دانیل رولز و سیاران راجرز
قدرت برند چیست؟
از وزن برند گرفته تا پهنای برند و عمق برند، هر یک از این عوامل نقش حیاتی در افزایش تأثیرگذاری برند ایفا میکنند. همچنین، با معرفی مثالهای واقعی، به شما نشان خواهیم داد چگونه برندها با استرا...
جایگاهیابی چیست؟
موقعیتیابی یا جایگاهیابی یا موضعیابی آخرین فرایند مرحله کسب و کار است ، جایی که کسب و کار باید مزیت رقابتی خود را ارزیابی کرده و خود را در ذهن مصرف کننده قرار دهد تا گزینه جذاب تری ب...
نقش هوش مصنوعی در بازاریابی
بازاریابی هوش مصنوعی، فناوریهای هوش مصنوعی را با دادههای تجربه مشتری و برند ترکیب میکند تا بینش بسیار دقیقی در مورد سفر مشتری و روند بازار شما ارائه دهد. فناوریهای هوش مصنوعی م...
نسل سوم بازاریابی | 3.0 Marketing
بازاریابی نسل سوم به عنوان یک الگوی جدید بازاریابی، سه بُعد مهم را مورد توجه قرار میدهد: محصولات، مشتریان و روح انسان. این مفهوم میگوید که بازاریابی باید به طور همزمان بر روی این سه جنبه ت...
ده گناه مرگبار بازاریابی | Ten Deadly Marketing Sins
کاتلر با تشریح نسخه خود از 10 گناه مرگبار بازاریابی و نحوه جبران آنها، راه حل های عقلانی را برای این مشکلات ارائه می دهد.