کارآفرینی اجتماعی چیست؟
کارآفرینی اجتماعی رویکردی نوآورانه برای حل مشکلات اجتماعی و زیست محیطی است. این مقاله به بررسی ماهیت کارآفرینی اجتماعی، مزایای آن و نحوه مشارکت شما در این جنبش در حال رشد می پردازد.
مزایای فناوریهای مالی(Fintech) در جذب سرمایه و کمک های مالی
تلاقی فناوری و نیکوکاری، دوران جدیدی از جمعآوری کمکها و اهدای آنها را به همراه داشته است. پیشرفتهای فناوریهای مالی، روشی که افراد و شرکتها از آن برای اهدای کم...
چگونه کارآفرینی اجتماعی ذهن را تغییر می دهد؟
کارآفرینی اجتماعی به عنوان نیرویی قدرتمند برای تغییر، نه تنها مشکلات اجتماعی را حل میکند، بلکه طرز تفکر ما را نیز دگرگون میکند. این مقاله به بررسی چگونگی به چالش کشیدن باورها، تشویق نوآوری...
چه چیزی جلوی تغییر اجتماعی را می گیرد؟
در حالی که بسیاری از افراد برای ایجاد تغییر در جهان تلاش میکنند، موانع متعددی میتوانند پیشرفت را دشوار کنند. این مقاله به بررسی برخی از رایجترین موانع تغییر اجتماعی، از جمله فقر، ناب...
انواع کارآفرینی اجتماعی
این نوع کارآفرینیها تنها چند مثال از فراوانی انواع مختلف کارآفرینی اجتماعی هستند. هر کدام از این نوع کارآفرینیها به هدف خاص خود میپردازند، اما به طور کلی هدف آنها ایجاد اثر مثب...
معنای کارآفرینی: به سمت یک مفهوم پودمانی
مایکل پندر، در مقالهای با عنوان "مفهوم کارآفرینی: به سوی یک مفهوم مدولار" (The Meaning of Entrepreneurship: Towards a Modular Concept)، مفهوم کارآفرینی را به عنوان یک مفهوم مدولار (ماژ...
ما چرا وقتی تصمیمات سریعی میگیریم، بر احساسات فعلیمان تکیه میکنیم؟
اثر ابتکاری، توضیح میدهد که چگونه ما اغلب در هنگام تصمیم گیری به جای اطلاعات واقعی به احساسات خود تکیه می کنیم.
حلقه نوآوری | Circle of Innovation
در این کتاب، پیترز بر اهمیت نوآوری و رشد برای دستیابی به بزرگی در کسب و کار تأکید میکند. وی به چالش کشیدن نظریه سنتی کاهش هزینه و تنگ کردن عملکرد به عنوان راه اصلی دستیابی به موفقیت پرداخته و بر...
بازی پایان ها | The Ends Game
این کتاب به جای تمرکز صرف بر ویژگی های محصولات یا خدمات، بر اهمیت درک و تحقق نتایج یا "پایان" مورد نظر مشتریان تاکید می کند. با شناسایی و ارائه ارزشی که مشتریان به دنبال آن هستند، شرکت ها می...
تست مامان | The Mom Test
چگونه با مشتریان صحبت کنیم و بفهمیم آیا ایده کسب و کار ما خوب است در هنگامی که همه به شما دروغ میگویند
آنچه برای زنان در محل کار مفید است | What Works for Women at Work
کتاب "چه چیزها برای زنان در محیط کار موثر است: چهار الگویی که زنان کارمند باید بشناسند" نوشته جوان سی. ویلیامز و ریچل دمپسی است. این کتاب در سال 2014 توسط نشریه NYU منتشر شده است. کتاب بر رو...
حصار چسترتون: آنچه را که نمیفهمید، خراب نکنید!
حصار چسترتون یک قاعده ساده است که در اصل به احترام و حفظ تاریخ و فرهنگ یک جامعه اشاره میکند. این قاعده توصیه میکند که قبل از اینکه تصمیمی درباره تغییر قوانین، سنتها یا سیستمهای...
امروزه افراد در آزمایش میلگرام چگونه رفتار می کنند؟
نیم قرن پس از اینکه میلگرام ماهیت اطاعت مخرب از قدرت را بررسی کرد، با این سوال نگران کننده روبرو هستیم: امروز شهروندان چه می کنند؟
هرم سلسلهمراتب نیازهای مازلو
هرم مازلو یک نظریه بسیار مهم در روانشناسی است و در بسیاری از زمینههای مختلف، مانند بازاریابی، مدیریت، و آموزش، مورد استفاده قرار میگیرد.
مهمترین تئوری های مدیریت
در این مقاله به بررسی مهم ترین تئوری های مدیریت نقاط ضعف و قوت هرکدام می پردازیم.
قدرت برند چیست؟
از وزن برند گرفته تا پهنای برند و عمق برند، هر یک از این عوامل نقش حیاتی در افزایش تأثیرگذاری برند ایفا میکنند. همچنین، با معرفی مثالهای واقعی، به شما نشان خواهیم داد چگونه برندها با استرا...
نسل چهارم بازاریابی | Marketing 4.0
کتاب "بازاریابی 4.0: از سنتی به دیجیتال" نوشتهی فیلیپ کوتلر، هرمان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، به بررسی تحولاتی میپردازد که بازاریابی در عصر دیجیتال با آن مواجه شده است. این کتاب...
سرگرمیهای اجتماعی و اهداف بازاریابی: پیوند دو دنیا
در دنیای امروز، سرگرمیهای اجتماعی نقشی پررنگ در زندگی افراد ایفا میکنند. شبکههای اجتماعی، بازیهای آنلاین و سایر اشکال سرگرمیهای تعاملی، بستر مناسبی برای ارتباط، اشتراک&zw...
بازاریابی برای زنان | Marketing to Women
چگونه می توانید سهم خود را از بزرگترین بخش بازار (زنان) درک کنید، به آن دست پیدا کنید و آن را افزایش دهید | نویسنده مارتا بارلتا
جایگاهیابی چیست؟
موقعیتیابی یا جایگاهیابی یا موضعیابی آخرین فرایند مرحله کسب و کار است ، جایی که کسب و کار باید مزیت رقابتی خود را ارزیابی کرده و خود را در ذهن مصرف کننده قرار دهد تا گزینه جذاب تری ب...
نسل پنجم بازاریابی | Marketing 5.0
"مارکتینگ 5.0: فناوری برای بشریت" یک کتاب است که توسط هرماوان کارتاجایا، فیلیپ کوتلر و ایوان ستیاوان نوشته شده است. این کتاب به بررسی نوآوریها و تغییراتی که در عصر دیجیتال و فناوری در...