اثبات کارآفرینی: بهترین امید برای سازمانها
مقاله "Affirming Entrepreneurship: The Best Hope for Organizations" به بررسی نقش کارآفرینی در سازمانها میپردازد. در این مقاله، نویسندگان به بررسی مزایای کارآفرینی در سازمان...
شبکههای کارآفرینانه | Entrepreneurial Networks
Arnold Cooper و Xiaoli Yin در مقاله به نام "Entrepreneurial Networks" در مورد اهمیت شبکههای کارآفرینی و تأثیر آنها بر رشد کسب و کارها صحبت میکنند. آنها به بررسی شبکه&...
تاریخچه کارتهای اعتباری
تاریخچه کارتهای اعتباری : داستان آنکه چگونه و به چه دلیل آغاز شد، دلایل اصلی رشد آنها و آینده کارتها در عصر دیجیتال.
معنای کارآفرینی: به سمت یک مفهوم پودمانی
مایکل پندر، در مقالهای با عنوان "مفهوم کارآفرینی: به سوی یک مفهوم مدولار" (The Meaning of Entrepreneurship: Towards a Modular Concept)، مفهوم کارآفرینی را به عنوان یک مفهوم مدولار (ماژ...
انواع کارآفرینی اجتماعی
این نوع کارآفرینیها تنها چند مثال از فراوانی انواع مختلف کارآفرینی اجتماعی هستند. هر کدام از این نوع کارآفرینیها به هدف خاص خود میپردازند، اما به طور کلی هدف آنها ایجاد اثر مثب...
چگونه کارآفرینی اجتماعی بر کسب و کار ها تأثیر می گذارد؟
در این مقاله، به بررسی تأثیر فزاینده کارآفرینی اجتماعی بر دنیای کسب و کار میپردازیم. از پر کردن خلاهای موجود در بازار گرفته تا بازتعریف مسئولیت اجتماعی شرکتها، کارآفرینان اجتماعی در حال مت...
نسل چهارم بازاریابی | Marketing 4.0
کتاب "بازاریابی 4.0: از سنتی به دیجیتال" نوشتهی فیلیپ کوتلر، هرمان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، به بررسی تحولاتی میپردازد که بازاریابی در عصر دیجیتال با آن مواجه شده است. این کتاب...
دراکر سرنوشت ساز | The Definitive Drucker
ادرشیم جزئیات زندگی شخصی پیتر دراکر "پدر مدیریت مدرن" را ارائه میدهد که قوانین مدیریتی او را بیشتر قانعکننده میکند.
شعر و موسیقی علم | The Poetry and Music of Science
Comparing Creativity in Science and ArtTom McLeishOxford UP, 2019 more...
سؤالی زیباتر | A More Beautiful Question
وارن برگر به ایده میپردازد که مهارت پرسیدن سؤالات مناسب یک ضرورت برای رشد فردی، شرکتها و جوامع در دنیای پیچیده و متغیر است. او معتقد است که سؤالات قدرتی دارند که فرضیات را به چالش می...
مائو، مارکس و بازار | Mao, Marx & the Market
دین لبارون نویسنده کتاب شما را با نیروهایی آشنا می کند که دو فرهنگ بزرگ روسیه و چین را شکل داده اند. متن مزین به داستانها، حکایات، تمثیلها و طنز است که خواندن را به همان اندازه سرگرم...
توهم بدن شناگر و دیگر اشتباهات مغز
توهم بدن شناگر (یا خطای منطقی بدن شناگر) ناشی از باور غالب به اینکه میتوان با تمرین به همان شیوهای که شناگران حرفهای تمرین میکنند، بدنی عالی مانند بدن شناگران حرفهای کسب...
فروش اعتباری (اقساطی); کارآفرینی مالی
فروش اعتباری یا فروش اقساطی | تعاریف و مفاهیم | مزایا و معایب | روشها و راهکارها | تاریخچه |
تفاوت گروه و تیم چیست؟
گروه و تیم دو مفهوم مختلف در حوزه مدیریت و کار با دیگران هستند. هر دو مفهوم به یک گروه از افراد اشاره دارند، اما با توجه به ویژگیهای آنها، تفاوتهایی وجود دارد.
هرم سلسلهمراتب نیازهای مازلو
هرم مازلو یک نظریه بسیار مهم در روانشناسی است و در بسیاری از زمینههای مختلف، مانند بازاریابی، مدیریت، و آموزش، مورد استفاده قرار میگیرد.
مبانی فلسفی، نظریههای رفتار سازمانی
فلسفه به طور کلی به بررسی سؤالات بنیادین و اساسی در مورد واقعیت، وجود، دانش، ارزشها، معنا و هدف زندگی انسان میپردازد. بنابراین، مبانی فلسفی در مطالعه رفتار سازمانی نقش مهمی دارند. در این ز...
بازاریابی در بخش عمومی | Marketing in the Public Sector
"بازاریابی در بخش عمومی: یک نقشه راه برای بهبود عملکرد" نوشتهٔ فیلیپ کاتلر و نانسی لی، کتابی است که به بررسی استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی در بخش عمومی میپردازد. فیلیپ کا...
جایگاهیابی چیست؟
موقعیتیابی یا جایگاهیابی یا موضعیابی آخرین فرایند مرحله کسب و کار است ، جایی که کسب و کار باید مزیت رقابتی خود را ارزیابی کرده و خود را در ذهن مصرف کننده قرار دهد تا گزینه جذاب تری ب...
سرگرمیهای اجتماعی و اهداف بازاریابی: پیوند دو دنیا
در دنیای امروز، سرگرمیهای اجتماعی نقشی پررنگ در زندگی افراد ایفا میکنند. شبکههای اجتماعی، بازیهای آنلاین و سایر اشکال سرگرمیهای تعاملی، بستر مناسبی برای ارتباط، اشتراک&zw...
نسل پنجم بازاریابی | Marketing 5.0
"مارکتینگ 5.0: فناوری برای بشریت" یک کتاب است که توسط هرماوان کارتاجایا، فیلیپ کوتلر و ایوان ستیاوان نوشته شده است. این کتاب به بررسی نوآوریها و تغییراتی که در عصر دیجیتال و فناوری در...
نسل سوم بازاریابی | 3.0 Marketing
بازاریابی نسل سوم به عنوان یک الگوی جدید بازاریابی، سه بُعد مهم را مورد توجه قرار میدهد: محصولات، مشتریان و روح انسان. این مفهوم میگوید که بازاریابی باید به طور همزمان بر روی این سه جنبه ت...
نسل چهارم بازاریابی | Marketing 4.0
کتاب "بازاریابی 4.0: از سنتی به دیجیتال" نوشتهی فیلیپ کوتلر، هرمان کارتاجایا و ایوان ستیاوان، به بررسی تحولاتی میپردازد که بازاریابی در عصر دیجیتال با آن مواجه شده است. این کتاب...